Am inceput saptamana trecuta o incursiune (pe care am de gand sa o dezvolt si in viitor) in Guerilla Procurement.
Nu o sa reiau ce deja am scris in articolele precedente, insa vreau doar sa accentuez ca tehnicile de guerilla se intalnesc din ce in ce mai des si in mod din ce in ce mai diversificat in situatii de criza. Dar de ce in situatii de criza, o sa se intrebe probabil multa lume?...raspunsul este cat se poate de simplu...ca raspuns, reactie la o alta notiune care se intalneste foarte des in astfel de situatii si anume cea de Guerilla Sales...pentru ca cele doua notiuni se afla cumva la antipozi...
Situatia de criza face ca oamenii de Sales sa apeleze la tehnici din ce in ce mai diversificate si agresive pentru ca obiectivele sa fie indeplinite in proportie cat mai mare si de multe ori se trece pragul a ceea ce noi am putea numi Traditional Sales ...in acest moment este foarte clar ca trebuie sa avem si de cealalta parte oameni care sa poata sa tina piept unei negocieri care poate deveni din ce in ce mai grea si challenging data fiind situatia economica actuala.
Si ca sa parafrazez titlul unei emisiuni celebre care se difuzeaza la un post TV si mai celebru, putem vorbi despre un asa zis...
"Celebrity(Business) Death Match - Guerilla Procurement vs. Guerilla Sales"
T
Apr 14, 2009
Intrebare de 100 de puncte...
E necesar ca intr-o companie departamentul de Procurement sa fie reprezentat la nivel de consiliu director?
Unele voci spun ca depinde foarte mult de industrie...altele spun ca e bine ca Procurementul sa ramana in umbra cu functie de back-office, eventual cu raportare la Finance.
Eu cred ca Procurementul trebuie reprezentat in mod clar la nivel de board, pentru ca este o functie core strategica pentru orice industrie/business...trebuie doar sa i se constientizeze importanta la nivel decizional.
T
Unele voci spun ca depinde foarte mult de industrie...altele spun ca e bine ca Procurementul sa ramana in umbra cu functie de back-office, eventual cu raportare la Finance.
Eu cred ca Procurementul trebuie reprezentat in mod clar la nivel de board, pentru ca este o functie core strategica pentru orice industrie/business...trebuie doar sa i se constientizeze importanta la nivel decizional.
T
Apr 8, 2009
Atitudine colegiala vs atitudine profesionala
Mare intrebare, mare...ce atitudine trebuie sa avem in relatia cu colegii nostri care ne sunt si clienti interni asa cum mentionam intr-un articol mai vechi?
Sa avem o atitudine colegiala?...ar fi o idee buna insa exista riscuri in sensul ca daca relatia devine una care depaseste granitele business-ului, exista sanse sa fim distrasi de la subiectele principale si sa apara erori sau posibile distorsiuni intre colegi de genul favorizarilor. Nu e bine pentru ca oamenii de Procurement trebuie sa fie mereu genul de persoane cu coloana vertebrala. In plus, pot aparea comentarii asupra comportamentului, ca fiind unul mai mult informal decat formal si de aici caracterizari ca:superficial, neserios.
Sa avem o atitudine strict profi?...da, poate, insa si de data aceasta vor aparea comentarii nefavorabile care vor caracteriza omul ca fiind prea strict, prea serios, prea rigid, "constipat"...si de aici multe alte interpretari negative...
Ma gandesc ca multa lume va gandi ca cel mai bine ar fi sa reusim sa imbinam cele doua tipuri de atitudine enumerate mai sus...dar oare acest lucru chiar este posibil?...exista si aici riscuri de a se comenta ca respectiva persoana nu are constanta, liniaritate ci este mereu cu suisuri si coborasuri...si din nou de aici se pleaca mai departe cu caracterizarile care bineinteles sunt negative.
Deci pana la urma cum s-ar putea rezolva aceasta mica dilema?...cum ar trebui sa fie comportamentul nostru?...oare exista o reteta a succesului in privinta atitudinii?...
Parerea mea personala este: profi in timpul programului, iar dupa aceea...liberi...
T
Sa avem o atitudine colegiala?...ar fi o idee buna insa exista riscuri in sensul ca daca relatia devine una care depaseste granitele business-ului, exista sanse sa fim distrasi de la subiectele principale si sa apara erori sau posibile distorsiuni intre colegi de genul favorizarilor. Nu e bine pentru ca oamenii de Procurement trebuie sa fie mereu genul de persoane cu coloana vertebrala. In plus, pot aparea comentarii asupra comportamentului, ca fiind unul mai mult informal decat formal si de aici caracterizari ca:superficial, neserios.
Sa avem o atitudine strict profi?...da, poate, insa si de data aceasta vor aparea comentarii nefavorabile care vor caracteriza omul ca fiind prea strict, prea serios, prea rigid, "constipat"...si de aici multe alte interpretari negative...
Ma gandesc ca multa lume va gandi ca cel mai bine ar fi sa reusim sa imbinam cele doua tipuri de atitudine enumerate mai sus...dar oare acest lucru chiar este posibil?...exista si aici riscuri de a se comenta ca respectiva persoana nu are constanta, liniaritate ci este mereu cu suisuri si coborasuri...si din nou de aici se pleaca mai departe cu caracterizarile care bineinteles sunt negative.
Deci pana la urma cum s-ar putea rezolva aceasta mica dilema?...cum ar trebui sa fie comportamentul nostru?...oare exista o reteta a succesului in privinta atitudinii?...
Parerea mea personala este: profi in timpul programului, iar dupa aceea...liberi...
T
Apr 6, 2009
Tehnici de Guerilla Negotiation - Episodul 1
Dupa cum am scris saptamana trecuta, activitatea de Procurement de guerilla se bazeaza pe tehnici neconventionale care ajuta la obtinerea rezultatelor asteptate...tehnici, care desi la o prima vedere pot parea cel putin ciudate si iesite din comun, duc de cele mai multe ori la rezultate foarte bune.
In acest articol voi enumera cateva tehnici de negociere de guerilla...stim ca in Procurement negocierea este esentiala...fara stapanirea tehnicilor de negociere, succesul este ca si inexistent...dar care vor fi rezultatele atunci cand vor fi cunoscute si cateva tehnici mai speciale?....
Iata deci cateva din tehnicile de guerilla folosite in negocieri:
Metoda licitaţiei: Invrajbirea vanzatorilor unii impotriva celorlalti
Publicitate nefavorabila: Daca nu se ajunge la un acord, se va folosi metoda publicitatii nefavorabile.
Metoda ofertei mai bune de la concurenta: se va indica faptul ca exista o oferta mai buna de la concurenta.
Metoda “Mai bine decat...”: Se va spune doar atat... "Va trebui sa faci mai mult decat atat ..."
Metoda alternativelor manipulate: oferirea de solutii, care includ deja in mod voalat exact ceea ce ne dorim.
Metoda “the big fish”: Interlocutorul va fi facut sa inteleaga ca pestii mari ai vor inghiti pe cei mici...si ghciti cine este pestele mare?...
Metoda bluff-ului: afirma lucruri care nu sunt adevarate, dar care nu se pot verifica sau se pot verifica foarte greu, sau cu alte cuvinte, ca si la jocul de Poker, se merge la cacialma..
Metoda breaking off: te ridici si pleci in timpul negocierii.
Metoda opticianului din Brooklin: se va negocia numai preturile unitare, unul cate unul, evitandu-se negociere la nivel “lump sum”.
Metoda “cu cartile pe masa”: o alta metoda imprumutata din jocul de Poker...se va specifica de la inceputul negocierii, in mod clar, ceea ce se doreste, fara sa se mai lase loc pentru alte discutii
Metoda schimbarii negociatorului: In cursul unei negocieri mai lungi, la un moment dat se va schimba negociatorul, iar cel nou va aplica tehnici de presiune peste tot ce s-a negociat pana in momentul respectiv
Metoda verificarii argumentelor: Se aduc noi informatii gasite ca fiind de actualitate si care vor demola toate argumentele oferite pana in momentul respectiv sau care pot duce la dovedirea incompetentei interlocutorului.
Metoda controlului agendei intalnirii: se vor controla cu strictete topicurile intalnirii fara sa se faca abatere de la nici unul dintre acestea
Metoda CV-ului: arata cate de inteligent esti, explica ca detii o vasta experienta in domeniu. Metoda termenelor: pune-i la zid cu deadline-uri greu de atins
Metoda intarzierii: In timpul negocierilor prelungite, trage de timp, intarzie cu raspunsul...in acest fel tensiunea va creste
Metoda agentului dublu: gasirea de persoane cunoscute in interiorul companiei cu care negociezi si atragerea ei de partea ta pentru obtinerea de informatii
Metoda promisiunilor desarte:...sau cum sa faci promisiuni pe care stii sigur ca nu le vei respecta
Metoda escaladarii cererii: se cere ceva si atunci cand se obtine se cere si mai mult, pana in momentul in care nu se mai poate obtine nimic si atunci se va alege oferta cea mai buna
Metoda faimei: sau cum sa te folosesti de nevoia de faima, de portofoliu al celor cu care negociezi
Metoda fragmentarii: ...sau despicarea firului in patru
Metoda noutaii: se va introduce un nou aspect cheie în timpul negocierilor
Metoda non-autoritate: negociati pana la un moment dat, dar nu agreati nimic pe motiv ca nu aveti autoritatea pentru acest lucru si trebuie sa escalati la seful direct
Metoda coplesirii: acoperirea ofertantilor intr-un volum mare de cereri si informatii
Metoda “Vaduve şi orfani”: se vor arata efectele asupara celor slabi si inocenti.
Din motive "tehnice" (...si lesne de inteles), descrierile tehnicilor prezentate mai sus sunt doar de natura generala, fara prea multe amanunte...
T
In acest articol voi enumera cateva tehnici de negociere de guerilla...stim ca in Procurement negocierea este esentiala...fara stapanirea tehnicilor de negociere, succesul este ca si inexistent...dar care vor fi rezultatele atunci cand vor fi cunoscute si cateva tehnici mai speciale?....
Iata deci cateva din tehnicile de guerilla folosite in negocieri:
Metoda licitaţiei: Invrajbirea vanzatorilor unii impotriva celorlalti
Publicitate nefavorabila: Daca nu se ajunge la un acord, se va folosi metoda publicitatii nefavorabile.
Metoda ofertei mai bune de la concurenta: se va indica faptul ca exista o oferta mai buna de la concurenta.
Metoda “Mai bine decat...”: Se va spune doar atat... "Va trebui sa faci mai mult decat atat ..."
Metoda alternativelor manipulate: oferirea de solutii, care includ deja in mod voalat exact ceea ce ne dorim.
Metoda “the big fish”: Interlocutorul va fi facut sa inteleaga ca pestii mari ai vor inghiti pe cei mici...si ghciti cine este pestele mare?...
Metoda bluff-ului: afirma lucruri care nu sunt adevarate, dar care nu se pot verifica sau se pot verifica foarte greu, sau cu alte cuvinte, ca si la jocul de Poker, se merge la cacialma..
Metoda breaking off: te ridici si pleci in timpul negocierii.
Metoda opticianului din Brooklin: se va negocia numai preturile unitare, unul cate unul, evitandu-se negociere la nivel “lump sum”.
Metoda “cu cartile pe masa”: o alta metoda imprumutata din jocul de Poker...se va specifica de la inceputul negocierii, in mod clar, ceea ce se doreste, fara sa se mai lase loc pentru alte discutii
Metoda schimbarii negociatorului: In cursul unei negocieri mai lungi, la un moment dat se va schimba negociatorul, iar cel nou va aplica tehnici de presiune peste tot ce s-a negociat pana in momentul respectiv
Metoda verificarii argumentelor: Se aduc noi informatii gasite ca fiind de actualitate si care vor demola toate argumentele oferite pana in momentul respectiv sau care pot duce la dovedirea incompetentei interlocutorului.
Metoda controlului agendei intalnirii: se vor controla cu strictete topicurile intalnirii fara sa se faca abatere de la nici unul dintre acestea
Metoda CV-ului: arata cate de inteligent esti, explica ca detii o vasta experienta in domeniu. Metoda termenelor: pune-i la zid cu deadline-uri greu de atins
Metoda intarzierii: In timpul negocierilor prelungite, trage de timp, intarzie cu raspunsul...in acest fel tensiunea va creste
Metoda agentului dublu: gasirea de persoane cunoscute in interiorul companiei cu care negociezi si atragerea ei de partea ta pentru obtinerea de informatii
Metoda promisiunilor desarte:...sau cum sa faci promisiuni pe care stii sigur ca nu le vei respecta
Metoda escaladarii cererii: se cere ceva si atunci cand se obtine se cere si mai mult, pana in momentul in care nu se mai poate obtine nimic si atunci se va alege oferta cea mai buna
Metoda faimei: sau cum sa te folosesti de nevoia de faima, de portofoliu al celor cu care negociezi
Metoda fragmentarii: ...sau despicarea firului in patru
Metoda noutaii: se va introduce un nou aspect cheie în timpul negocierilor
Metoda non-autoritate: negociati pana la un moment dat, dar nu agreati nimic pe motiv ca nu aveti autoritatea pentru acest lucru si trebuie sa escalati la seful direct
Metoda coplesirii: acoperirea ofertantilor intr-un volum mare de cereri si informatii
Metoda “Vaduve şi orfani”: se vor arata efectele asupara celor slabi si inocenti.
Din motive "tehnice" (...si lesne de inteles), descrierile tehnicilor prezentate mai sus sunt doar de natura generala, fara prea multe amanunte...
T
Apr 1, 2009
Guerilla Procurement...varful piramidei in Achizitii
Motto: Guerilla – set de tactici de lupta neconventionale prin care un grup mic de combatanti poate invinge o armata foarte numeroasa si bine pregatita.
S-au lansat in ultmii ani multe teorii legate de metode de guerilla adaptate la diversele linii de business...stim deja ca exista Guerilla Marketing, Guerilla PR, Guerilla Sales...dar pana acum nu s-a prea discutat despre tehnici de Guerilla Procurement, ceea ce ma face sa ma bucur ca sunt unul dintre putinii care discuta despre acest subiect.
Cum am putea sa definim de fapt termenul de Guerilla Procurement?...daca ne inspiram putin din teoriile de guerilla enumerate mai sus, putem sa definim Guerilla Procurement ca fiind un set de tactici neconventionale de negociere, informare, sintetizare, care sunt folosite in scopul eficientizarii procesului de achizitii.
Cand este necesara folosirea tacticilor de Guerilla Procurement?...in perioade de criza (cum este acum de exemplu) in care se tinde foarte mult pe scaderea costurilor de achizitii, in perioade de schimbari la nivel organizational, in procese de fuziune/absortie de companii, in momentele in care preturile de referinta la materiile prime scad drastic.
Care sunt tehnicile folosite in Guerilla Procurement?...sunt tehnici neconventionale care nu se folosesc in mod regulat in Procurementul traditional, ci doar atunci cand este strict necesar. Unii ar putea comenta despre aceste tehnici ca sunt neconcurentiale, neloiale, agresive...insa nu este chiar asa...(voi descrie pe larg cateva din tehnicile de guerilla folosite in Procurement, in articolele viitoare)
Ar putea orice om de Achizitii sa faca Guerilla Procurement?...pentru ca un om de Achizitii sa poata sa faca Guerilla Procurement, acesta trebuie sa aprofundeze si sa stapaneasca in primul rand toate tehnicile de Procurement traditional, o reala importanta avand aici stapanirea tehnicilor de negociere si a celor de conversatie; trebuie sa cunoasca foarte bine business-ul in care activeaza si foarte important...sa creada in el, trebuie sa cunoasca mediul de afaceri si nu in ultimul rand trebuie sa fie o persoana realista dar in acelasi timp plina de imaginatie...oamenii de Guerilla Procurement sunt cei despre care putem spune cu convingere ca “nu au nici mama si nici tata” cand este vorba de activitatea lor...
Concluzia este ca in momente de necesitate, oamenii de Procurement care detin o reala experienta in domeniu si care cred in ceea ce fac vor putea aplica tehnici de Guerilla Procurement.
...va urma...
T
S-au lansat in ultmii ani multe teorii legate de metode de guerilla adaptate la diversele linii de business...stim deja ca exista Guerilla Marketing, Guerilla PR, Guerilla Sales...dar pana acum nu s-a prea discutat despre tehnici de Guerilla Procurement, ceea ce ma face sa ma bucur ca sunt unul dintre putinii care discuta despre acest subiect.
Cum am putea sa definim de fapt termenul de Guerilla Procurement?...daca ne inspiram putin din teoriile de guerilla enumerate mai sus, putem sa definim Guerilla Procurement ca fiind un set de tactici neconventionale de negociere, informare, sintetizare, care sunt folosite in scopul eficientizarii procesului de achizitii.
Cand este necesara folosirea tacticilor de Guerilla Procurement?...in perioade de criza (cum este acum de exemplu) in care se tinde foarte mult pe scaderea costurilor de achizitii, in perioade de schimbari la nivel organizational, in procese de fuziune/absortie de companii, in momentele in care preturile de referinta la materiile prime scad drastic.
Care sunt tehnicile folosite in Guerilla Procurement?...sunt tehnici neconventionale care nu se folosesc in mod regulat in Procurementul traditional, ci doar atunci cand este strict necesar. Unii ar putea comenta despre aceste tehnici ca sunt neconcurentiale, neloiale, agresive...insa nu este chiar asa...(voi descrie pe larg cateva din tehnicile de guerilla folosite in Procurement, in articolele viitoare)
Ar putea orice om de Achizitii sa faca Guerilla Procurement?...pentru ca un om de Achizitii sa poata sa faca Guerilla Procurement, acesta trebuie sa aprofundeze si sa stapaneasca in primul rand toate tehnicile de Procurement traditional, o reala importanta avand aici stapanirea tehnicilor de negociere si a celor de conversatie; trebuie sa cunoasca foarte bine business-ul in care activeaza si foarte important...sa creada in el, trebuie sa cunoasca mediul de afaceri si nu in ultimul rand trebuie sa fie o persoana realista dar in acelasi timp plina de imaginatie...oamenii de Guerilla Procurement sunt cei despre care putem spune cu convingere ca “nu au nici mama si nici tata” cand este vorba de activitatea lor...
Concluzia este ca in momente de necesitate, oamenii de Procurement care detin o reala experienta in domeniu si care cred in ceea ce fac vor putea aplica tehnici de Guerilla Procurement.
...va urma...
T
Mar 31, 2009
Procurement Project Management
Stiati ca exista Procurement si in Managementul Proiectelor?....da, Project Managerii care se respecta si care au de derulat proiecte de o foarte mare anvergura apeleaza la un specialist in Procurement care sa faca parte integranta din echipa de proiect. Cam ce ar putea sa faca un om de Procurement intr-o echipa de proiect....pai sa vedem cam care sunt activitatile de Procurement raportate la etapele proiectului:
-Initierea proiectului....in aceasta etapa Procurementul inca nu isi intra in rol;
-Planificarea proiectului...in aceasta etapa exista planificarea achizitiilor si planificarea contractarilor, care functioneaza in mod identic cu planificarea proiectului;
-Executia proiectului...in aceasta etapa exista cererea/primirea raspunsurilor de la vendori (primirea ofertelor comerciale, a diverselor informatii) si selectia finala a vendorilor
-Monitorizarea si controlul proiectului...in aceasta etapa intervine activitatea de administrare si derulare a contractelor de achizitie
-Incheierea proiectului...in aceasta etapa intervine activitatea de acceptanta tehnica, calitativa si cantitativa a produselor/serviciilor si incheierea contractelor de achizitie.
Iata ca cele doua domenii se pot interconecta si conlucra in mod eficient, pentru ca dupa cum am aratat si mai sus, activitatea de Procurement se poate construi si ea pe baze de Project Management.
T
-Initierea proiectului....in aceasta etapa Procurementul inca nu isi intra in rol;
-Planificarea proiectului...in aceasta etapa exista planificarea achizitiilor si planificarea contractarilor, care functioneaza in mod identic cu planificarea proiectului;
-Executia proiectului...in aceasta etapa exista cererea/primirea raspunsurilor de la vendori (primirea ofertelor comerciale, a diverselor informatii) si selectia finala a vendorilor
-Monitorizarea si controlul proiectului...in aceasta etapa intervine activitatea de administrare si derulare a contractelor de achizitie
-Incheierea proiectului...in aceasta etapa intervine activitatea de acceptanta tehnica, calitativa si cantitativa a produselor/serviciilor si incheierea contractelor de achizitie.
Iata ca cele doua domenii se pot interconecta si conlucra in mod eficient, pentru ca dupa cum am aratat si mai sus, activitatea de Procurement se poate construi si ea pe baze de Project Management.
T
Mar 27, 2009
Lovituri sub centura...
Ce facem cand cineva ne loveste...cum ne loveste?...pur si simplu...ne face rau, ne inseala asteptarile, ne tradeaza, ne pedepseste pe nedrept, ne creeaza un anumit tip de disconfort fizic sau psihic...
Ce facem, cum reactionam in astfel de cazuri?...depinde de om, o sa gandeasca multa lume care va citi acest articol...
Eu cred insa ca in sinea noastra toti reactionam la fel, avem aceleasi explozii chimice la nivel cerebral, insa manifestarea exterioara a sentimentelor difera de la persoana la persoana...insa tinta finala este aceeasi...exprimarea intr-un fel sau altul a furiei, a maniei...unii suntem mai extroverti, altii, care sigur se vor recunoaste citind acest articol, sunt introverti...cum e mai bine sa fim?
Eu as spune ca extrovertul castiga prin faptul ca se descarca si decompenseaza...insa nu cumva descarcandu-se, loveste si el la randul sau?...e cu dus si intors...
Introvertul se macina in interior...imi si inchipui cum i se freaca peretii stomacului unul de celalalt, lasand o rana adanca...si nu loveste si el la randul sau ca si extrovertul, insa macinandu-se in interior nu face altceva decat sa amplifice durerea loviturii primite...
Cred ca cel mai bine, cel putin in situatii de lovituri extreme, sub centura, este sa se raspunda cu aceeasi moneda, pentru ca astfel se va ajunge la asa numitul common language si poate, cine stie, in cele din urma ranile lasate de lovituri, se vor cicatriza si poate chiar vindeca definitiv candva...
T
Ce facem, cum reactionam in astfel de cazuri?...depinde de om, o sa gandeasca multa lume care va citi acest articol...
Eu cred insa ca in sinea noastra toti reactionam la fel, avem aceleasi explozii chimice la nivel cerebral, insa manifestarea exterioara a sentimentelor difera de la persoana la persoana...insa tinta finala este aceeasi...exprimarea intr-un fel sau altul a furiei, a maniei...unii suntem mai extroverti, altii, care sigur se vor recunoaste citind acest articol, sunt introverti...cum e mai bine sa fim?
Eu as spune ca extrovertul castiga prin faptul ca se descarca si decompenseaza...insa nu cumva descarcandu-se, loveste si el la randul sau?...e cu dus si intors...
Introvertul se macina in interior...imi si inchipui cum i se freaca peretii stomacului unul de celalalt, lasand o rana adanca...si nu loveste si el la randul sau ca si extrovertul, insa macinandu-se in interior nu face altceva decat sa amplifice durerea loviturii primite...
Cred ca cel mai bine, cel putin in situatii de lovituri extreme, sub centura, este sa se raspunda cu aceeasi moneda, pentru ca astfel se va ajunge la asa numitul common language si poate, cine stie, in cele din urma ranile lasate de lovituri, se vor cicatriza si poate chiar vindeca definitiv candva...
T
Mar 25, 2009
Am ramas interzis...
Am citit astazi niste articole pe net si am vazut o declaratie a ministrului transporturilor, domnul Radu Berceanu, care spunea ca anul acesta se vor finaliza in jur de 76 km de autostrazi....si " ca e bine si atat"....aceasta afirmatie a fost primul soc...
Al doilea a fost cand mi-am adus amine ca un alt mare super om conducator al nostru spunea cu ceva timp in urma ca in numai 2 ani vom avea finalizati 700 km de autostrazi...si atunci am ramas de-a dreptul interzis...
T
Al doilea a fost cand mi-am adus amine ca un alt mare super om conducator al nostru spunea cu ceva timp in urma ca in numai 2 ani vom avea finalizati 700 km de autostrazi...si atunci am ramas de-a dreptul interzis...
T
Mar 24, 2009
O idee de consolidare a relatiilor cu furnizorii
In aceasta perioada un foarte important dar si challenging in acelasi timp obiectiv pentru oamenii de procurement este mentinerea relatiilor cu furnizorii de produse si servicii. Exista mai multe metode de pastrare a bunelor relatii cu partenerii de afaceri pe care le-am exemplificat si aici de-a lungul timpului.
Insa astazi ma opresc asupra unei metode cel putin inedite despre care am citit undeva pe un site din India...si anume, o mare companie de retail din India isi mentine relatiile de parteneriat cu furnizorii traditionali prin vanzarea catre acestia de actiuni la respectiva companie la un pret simbolic de 2 dolari per actiune...simplu si banal la o prima citire, nu?
Dar iata ce beneficii aduce aceasta metoda pentru companie in mod automat, urmare a implementarii ei:
-prelungirea contractelor existente cu furnizorii
-pastrarea preturilor de achizitii fixe pe o perioada mai lunga de timp
-optimizarea livrarilor/transportului
-motivarea furnizorilor (care acum sunt parteneri in afaceri), de a gasi la randul lor metode de eficientizare a livrarilor, transportului si nu in ultimul rand gasirea de metode de a micsora la randul lor preturile de achizitie
-implicarea furnizorilor in business
Pare deci interesanta aplicarea unei astfel de metode, pentru ca tinde sa transforme relatia traditionala furnizor-client, intr-o relatie de parteneriat real...isn't it nice?
T
Insa astazi ma opresc asupra unei metode cel putin inedite despre care am citit undeva pe un site din India...si anume, o mare companie de retail din India isi mentine relatiile de parteneriat cu furnizorii traditionali prin vanzarea catre acestia de actiuni la respectiva companie la un pret simbolic de 2 dolari per actiune...simplu si banal la o prima citire, nu?
Dar iata ce beneficii aduce aceasta metoda pentru companie in mod automat, urmare a implementarii ei:
-prelungirea contractelor existente cu furnizorii
-pastrarea preturilor de achizitii fixe pe o perioada mai lunga de timp
-optimizarea livrarilor/transportului
-motivarea furnizorilor (care acum sunt parteneri in afaceri), de a gasi la randul lor metode de eficientizare a livrarilor, transportului si nu in ultimul rand gasirea de metode de a micsora la randul lor preturile de achizitie
-implicarea furnizorilor in business
Pare deci interesanta aplicarea unei astfel de metode, pentru ca tinde sa transforme relatia traditionala furnizor-client, intr-o relatie de parteneriat real...isn't it nice?
T
In criza cu optimism - Episodul 2
In continuarea ideilor despre acest subiect scrise cu ceva timp in urma, revin cu un nou motiv pentru care ar trebui sa existe optimism legat de business chiar si in aceste momente de criza economica. (articolul mai vechi se gaseste aici:http://testosul.blogspot.com/2009/02/in-criza-cu-optimism.html)
Cu cateva zile in urma, cea mai mare companie de telecomunicatii din Europa, Deutsche Telecom, anunta intr-o conferinta ca are planuri mari in peninsula Balcanica fara a da insa prea multe detalii despre aceste planuri de extindere. Cu totii stim ca anul trecut, DT a achizitionat un pachet considerabil de actiuni din grupul elen OTE, care detine in Romania Romtelecom si Cosmote. Planurile in ansamblu in ce priveste afacerile din Romania se axeaza foarte mult pe consolidarea pe piata a celor doua companii, prin implemetarea de noi strategii....ce strategii vor fi implementate, inca nu se stie cu exactitate, insa probabil ca la momentul oportun, vom afla...
...iata ca desi criza economica este in plina desfasurare, cine are posibilitati deja intra agresiv prin noi achizitii sau consolidari ale activelor existente, inclusiv in Romania.
Acesta este cu siguranta un motiv sa ramanem optimisti.
T
Cu cateva zile in urma, cea mai mare companie de telecomunicatii din Europa, Deutsche Telecom, anunta intr-o conferinta ca are planuri mari in peninsula Balcanica fara a da insa prea multe detalii despre aceste planuri de extindere. Cu totii stim ca anul trecut, DT a achizitionat un pachet considerabil de actiuni din grupul elen OTE, care detine in Romania Romtelecom si Cosmote. Planurile in ansamblu in ce priveste afacerile din Romania se axeaza foarte mult pe consolidarea pe piata a celor doua companii, prin implemetarea de noi strategii....ce strategii vor fi implementate, inca nu se stie cu exactitate, insa probabil ca la momentul oportun, vom afla...
...iata ca desi criza economica este in plina desfasurare, cine are posibilitati deja intra agresiv prin noi achizitii sau consolidari ale activelor existente, inclusiv in Romania.
Acesta este cu siguranta un motiv sa ramanem optimisti.
T
Subscribe to:
Posts (Atom)