Feb 25, 2009

Falling business...

...2009, criza economica si financiara...incerc sa imi dau seama ce business-uri urmeaza sa intre in colaps si in ce ordine, dupa industria bancara, constructii si industria de automobile...daca ma iau dupa emisiunile informative de la televizor care au inceput sa realizeze reportaje fara a avea nici o baza substantiala, ci doar zvonuri, mi se amesteca foarte tare lucrurile in cap...asa ca nu ma mai uit la Stiri, incerc sa ma feresc de orice mediu care ma poate influenta si incep sa gandesc eu o logica a caderii acestor piese de Domino...inca nu am finalizat-o, asa ca o sa revin la acest subiect. Intre timp, orice parere este binevenita, poate pana la urma se realizeaza un brainstorming si facem impreuna o schema...
T

Articolul cu numarul 40...Media Managerii/buyerii, oameni de Procurement?

Sub egida "Deliver Best, Spend Less....this is Healthy Procurement", iata-ma ajuns si la al 40-lea articol al acestui blog...ma bucur ca am avut ceva inspiratie si idei sa le pot impartasi aici si sper ca si de acum inainte sa continui in aceeasi nota profi-personala...
Incercam sa identific in diverse linii de business din companii daca nu cumva exista si alte persoane din diverse departamente care cu sau fara voia lor, constient sau inconstient desfasoara si activitati de Procurement...si am gasit cateva astfel de exemple, insa cel mai interesant din punctul de vedere al bugetelor implicate sunt oamenii de Media...colegii din Marketing care impreuna cu agentiile de Advertising sau in unele cazuri singuri, negociaza si cumpara spatiu publicitar in Mass-Media. Sa consideram ca acesti specialisti sunt oameni de Marketing sau oameni de Procurement?
In conditiile in care ei negociaza pretul pentru ceva ce se doreste achizitionat finalizand prin semnarea contractului de achizitie de spatiu publicitar cu respectivul vendor, ei par a fi oameni de Procurement...insa pun pariu ca ei isi desfasoara activitatea pe cu totul alte principii decat cele pe care ne bazam noi cei din Procurement...
Ma gandeam ca ar fi de bun augur ca oamenii care fac Media Buying sa impartaseasca idei cu oamenii de Procurement in vederea obtinerii de informatii pretioase si tips&tricks, care nu fac altceva decat sa ajute la eficientizarea business-ului.
E o parere...
T