Mar 13, 2009

Audit(ii)...

Cred ca e clar din titlu despre ce subiect as vrea sa povestesc in acest articol si totodata justifica si motivul pentru care ieri a fost o zi de pauza in ale scrisului pe blog...norocul este ca astazi am ajuns ceva mai devreme la servici si am putin ragaz sa scriu doua, trei randuri.
Dar sa ma intorc totusi la subiectul articolului...audit...mai toata lumea de business a auzit sau s-a intalnit cel putin o data in viata cu auditul...multa lume percepe auditul ca si cum ar fi doamna aceea cu coasa in mna care vina sa faca putina ordine si sa dezlege putin itele...insa nu este chiar asa de tragic...vorbeste acel optimism extrem din mine de care povesteam in articolul de alaltaieri.
Ne intalnim cu doua tipuri de audit:audit intern si audit extern. Nu cred ca are sens sa intru in detaliu despre cele doua tipuri mentionate, caci se intelege de la sine despre ce este vorba.
Ce se auditeaza de obicei?...de cele mai multe ori se efectueaza audit financiar, de obicei atunci cand se incheie anul financiar al companiei respective.
Insa acum ne intalnim din ce in ce mai des cu notiuni de audit pe proiecte sau audit al lantului de achizitii asta pentru ca in principiu se poate audita cam orice proces sau departament dintr-o companie, pornindu-se de la politicile si procedurile aferente procesului sau departamentului respectiv...in functie de cerintele clientului...
Cand se face audit?...oricand in principiu, pentru ca trebuie sa fie un control surpriza, neasteptat. Insa din experienta practica auditul se comanda cand se fac diverse raportari financiare, cand se fac merge-uri de companii, sau cand exista o oarecare nota de neincredere sau nevoie de imbunatatire a unui proces specific sau a activitatii unui departament din companie.
In orice caz trendul actual (de criza) este sa se auditeze departamentul de Procurement, acesta fiind nod de legatura in complexul lant al achizitiilor...so keep on doin' it...
T