Feb 24, 2009

Mocca, romanii si criza sau tipologia clientului roman de criza

Dintotdeauna romanii au fost o categorie aparte de clienti...pentru orice...servicii, produse...romanilor le plac chilipirurile, le place "mocca"...si nu vorbesc aici despre renumita cafea, ci despre termenul argotic des folosit in limbajul suburban...mocca...gratis...romanilor le place sa primeasca lucruri gratis...chiar daca de multe ori acest "gratis" ascunde un pret dublu platit pentru respectivul produs sau serviciu...
Incerc sa ma gandesc ce o sa se intample de acum incolo...acum cand exista si motivatia crizei economice...imi inchipui ca piata concurentiala se va schimba din punct de vedere strategic...ca marketingul si ofertele de produse si servicii se vor reinventa...
Cred ca de acum incolo clientul roman va accepta un produs sau un serviciu doar daca va fi de o calitate foarte buna si isi va merita pe deplin pretul, sau, daca va oferi intr-adevar un avantaj real in ceea ce priveste pretul, fara existenta asa numitelor "costuri ascunse"...cu cat ne vom afunda mai mult in aceasta criza, cu atat mai greu va fi sa convingi clientul roman...asa ca "mocca", desi se spune ca ingrasa, va deveni cred, un simbol pentru clientul roman, daca nu cumva a devenit deja...
T