Feb 15, 2010

Noi abilitati necesare pentru specialistul/leaderul de Procurement post 2010

Acum aproape un an scriam un articol despre abilitatile pe care trebuie sa le avem pentru a fi cei mai buni specialisti/leaderi de Procurement.(http://procuratorul.blogspot.com/2009/03/profilul-leaderului-de-procurementcrezi.html)
Spun aproape un an pentru ca in acest an s-au schimbat foarte multe concepte de business, inclusiv cel de Procurement.
Si stand si analizand aceste abilitati cred ca ar mai trebui adaugate inca doua care oate la prima vedere nu au neaparata legatura cu procesul de achizitii:

-Capacitatea de analiza a riscului - a avea abilitatea de a vedea si riscurile colaterale oricarui proces de achizitii...asta inseamna ca orice Category Manager ar trebui sa fie 100% stapan pe tot ce inseamna procese legate de categoria pe care o coordoneaza si analiza in orice moment posibilitatile de risc ce pot aparea si duce la pierderi.

-Abilitati de analiza financiara - fara a trebui sa invatam detalii contabilicesti sau legate de taxe sau active fixe, trebuie sa avem cunostinta de implicatiile financiare pe care le au procesele de achizitii. Trebuie studiat si analizat impactul procesului de achizitie in balanta de profit si pierderi, conversia in fluxul monetar cat si variatele implicatii asupra taxelor.

Imi pare ca noul model de specialist in Procurement cu toate aceste abilitati dezvoltate se apropie cu pasi repezi de un "rocket scientist"...o fi bine, o fi rau?...asta nu putem afla decat pe baza evolutiei diverselor business-uri care implica intr-o masura foarte mare functiunea de Procurement.
T