Apr 8, 2009

Atitudine colegiala vs atitudine profesionala

Mare intrebare, mare...ce atitudine trebuie sa avem in relatia cu colegii nostri care ne sunt si clienti interni asa cum mentionam intr-un articol mai vechi?
Sa avem o atitudine colegiala?...ar fi o idee buna insa exista riscuri in sensul ca daca relatia devine una care depaseste granitele business-ului, exista sanse sa fim distrasi de la subiectele principale si sa apara erori sau posibile distorsiuni intre colegi de genul favorizarilor. Nu e bine pentru ca oamenii de Procurement trebuie sa fie mereu genul de persoane cu coloana vertebrala. In plus, pot aparea comentarii asupra comportamentului, ca fiind unul mai mult informal decat formal si de aici caracterizari ca:superficial, neserios.
Sa avem o atitudine strict profi?...da, poate, insa si de data aceasta vor aparea comentarii nefavorabile care vor caracteriza omul ca fiind prea strict, prea serios, prea rigid, "constipat"...si de aici multe alte interpretari negative...
Ma gandesc ca multa lume va gandi ca cel mai bine ar fi sa reusim sa imbinam cele doua tipuri de atitudine enumerate mai sus...dar oare acest lucru chiar este posibil?...exista si aici riscuri de a se comenta ca respectiva persoana nu are constanta, liniaritate ci este mereu cu suisuri si coborasuri...si din nou de aici se pleaca mai departe cu caracterizarile care bineinteles sunt negative.
Deci pana la urma cum s-ar putea rezolva aceasta mica dilema?...cum ar trebui sa fie comportamentul nostru?...oare exista o reteta a succesului in privinta atitudinii?...

Parerea mea personala este: profi in timpul programului, iar dupa aceea...liberi...
T