Apr 1, 2009

Guerilla Procurement...varful piramidei in Achizitii

Motto: Guerilla – set de tactici de lupta neconventionale prin care un grup mic de combatanti poate invinge o armata foarte numeroasa si bine pregatita.

S-au lansat in ultmii ani multe teorii legate de metode de guerilla adaptate la diversele linii de business...stim deja ca exista Guerilla Marketing, Guerilla PR, Guerilla Sales...dar pana acum nu s-a prea discutat despre tehnici de Guerilla Procurement, ceea ce ma face sa ma bucur ca sunt unul dintre putinii care discuta despre acest subiect.

Cum am putea sa definim de fapt termenul de Guerilla Procurement?...daca ne inspiram putin din teoriile de guerilla enumerate mai sus, putem sa definim Guerilla Procurement ca fiind un set de tactici neconventionale de negociere, informare, sintetizare, care sunt folosite in scopul eficientizarii procesului de achizitii.

Cand este necesara folosirea tacticilor de Guerilla Procurement?...in perioade de criza (cum este acum de exemplu) in care se tinde foarte mult pe scaderea costurilor de achizitii, in perioade de schimbari la nivel organizational, in procese de fuziune/absortie de companii, in momentele in care preturile de referinta la materiile prime scad drastic.

Care sunt tehnicile folosite in Guerilla Procurement?...sunt tehnici neconventionale care nu se folosesc in mod regulat in Procurementul traditional, ci doar atunci cand este strict necesar. Unii ar putea comenta despre aceste tehnici ca sunt neconcurentiale, neloiale, agresive...insa nu este chiar asa...(voi descrie pe larg cateva din tehnicile de guerilla folosite in Procurement, in articolele viitoare)

Ar putea orice om de Achizitii sa faca Guerilla Procurement?...pentru ca un om de Achizitii sa poata sa faca Guerilla Procurement, acesta trebuie sa aprofundeze si sa stapaneasca in primul rand toate tehnicile de Procurement traditional, o reala importanta avand aici stapanirea tehnicilor de negociere si a celor de conversatie; trebuie sa cunoasca foarte bine business-ul in care activeaza si foarte important...sa creada in el, trebuie sa cunoasca mediul de afaceri si nu in ultimul rand trebuie sa fie o persoana realista dar in acelasi timp plina de imaginatie...oamenii de Guerilla Procurement sunt cei despre care putem spune cu convingere ca “nu au nici mama si nici tata” cand este vorba de activitatea lor...
Concluzia este ca in momente de necesitate, oamenii de Procurement care detin o reala experienta in domeniu si care cred in ceea ce fac vor putea aplica tehnici de Guerilla Procurement.

...va urma...
T