Apr 14, 2009

Crisis Procurement - Episodul 9 - Guerilla Style

Am inceput saptamana trecuta o incursiune (pe care am de gand sa o dezvolt si in viitor) in Guerilla Procurement.
Nu o sa reiau ce deja am scris in articolele precedente, insa vreau doar sa accentuez ca tehnicile de guerilla se intalnesc din ce in ce mai des si in mod din ce in ce mai diversificat in situatii de criza. Dar de ce in situatii de criza, o sa se intrebe probabil multa lume?...raspunsul este cat se poate de simplu...ca raspuns, reactie la o alta notiune care se intalneste foarte des in astfel de situatii si anume cea de Guerilla Sales...pentru ca cele doua notiuni se afla cumva la antipozi...
Situatia de criza face ca oamenii de Sales sa apeleze la tehnici din ce in ce mai diversificate si agresive pentru ca obiectivele sa fie indeplinite in proportie cat mai mare si de multe ori se trece pragul a ceea ce noi am putea numi Traditional Sales ...in acest moment este foarte clar ca trebuie sa avem si de cealalta parte oameni care sa poata sa tina piept unei negocieri care poate deveni din ce in ce mai grea si challenging data fiind situatia economica actuala.
Si ca sa parafrazez titlul unei emisiuni celebre care se difuzeaza la un post TV si mai celebru, putem vorbi despre un asa zis...
"Celebrity(Business) Death Match - Guerilla Procurement vs. Guerilla Sales"
T

Intrebare de 100 de puncte...

E necesar ca intr-o companie departamentul de Procurement sa fie reprezentat la nivel de consiliu director?
Unele voci spun ca depinde foarte mult de industrie...altele spun ca e bine ca Procurementul sa ramana in umbra cu functie de back-office, eventual cu raportare la Finance.

Eu cred ca Procurementul trebuie reprezentat in mod clar la nivel de board, pentru ca este o functie core strategica pentru orice industrie/business...trebuie doar sa i se constientizeze importanta la nivel decizional.
T