Mar 2, 2009

Discount Market - o alternativa de criza

Pana acum asa zisele Discount Market-uri nu aveau mare succes, mai ales in orasele mari si aglomerate unde locurile de top sunt in general ocupate de hyper market-uri, super market-uri si cash&carry...(ok, cash&carry detine un loc aparte pentru ca deserveste o categorie de clienti cu mici magazinase de cartier si chiar persoane fizice dar sunt intr-un fel exclusiviste pentru ca trebuie indeplinite anumite conditii pentru a avea acces la ele)...Discount Market-urile mergeau bine in orase foarte mici...insa acum cred ca se va schimba putin raportul de forte in avantajul acestora datorita politicii practicate...adica sa vanda exclusiv articole la care furnizorii aplica discounturi foarte mari, fara a se altera calitatea...
Pentru ca am avut o mare curiozitate (cu riscul de a ma repeta, noi, oamenii de Procurement suntem, din principiu, persoane foarte curioase), am vizitat un Discount Market in acest week-end, pentru efectua o analiza a avantajelor si a dezavantajelor...majoritatea produselor au pretul mai mic cu 15-30% decat cele similare din hyper market-uri, iar uneori, cel putin la produse de tip "food", se pot gasi anumite branduri de calitate care nu exista in hyper market-uri, la preturi foarte bune...si la produsele "non food", oferta este destul de variata, adica in principiu se gasesc cam toate produsele de necesitate...
Ramane acum de discutat partea de imbracaminte si alte accesorii care in Discount Market-uri nu exista pentru ca nu sunt in target...vor avea hyper market-urile avantaj pentru ca au si astfel de produse?...posibil...sau poate ca nu pentru ca romanilor oricum le place sa se imbrace de la Mall, fie ca este perioada de reduceri sau nu...
T

Maxima sau gandul de criza

Din ciclul "Fereste-ma Doamne de prieteni, ca de dusmani ma feresc singur", maxima de criza in business-ul de Procurement este:

"Tine-ti clientii aproape si furnizorii si mai aproape"....

T