Jun 19, 2009

Crisis Procurement - episodul 10 - Supply Chain Finance

Suntem in criza...asta este clar...avem de-a face cu un conflict intre companiile client si cele prestatoare de servicii, in sensul ca fiind criza, primele ar dori sa extinda cat mai mult termenele de plata aferente facturilor emise de vendori/prestatori de servicii, iar cele din urma ar dori daca s-ar putea sa le fie platite facturile chiar pe loc....bineinteles ca am exagerat putin in introducere, insa ne lovim de acest conflict, iar oamenii de Procurement fiind prima interfata a companiei cu vendorii, trebuie sa-i faca fata cu brio.
Astfel, a fost nevoie de dezvoltarea unei solutii de altfel foarte inovative (in Romania inca nu se practica pentru moment), care sa incerce sa rezolve acest conflict intre vendori si clientii acestora.
Aceasta solutie se numeste Supply Chian Finance (SCF)...din ce este compusa aceasta solutie?...din client, din vendor ,la care se adauga o institutie financiar-bancara si o platforma electronica de managementul si prelucrarea datelor, care face legatura intre primele trei organizatii.
Care sunt beneficiile primare ale acestei noi solutii pentru companiile client?
-costuri mai mici ale ciclului de achizitii
-optimizarea cash flow-ului real vs cash flow previzionat
-scurtarea timpului de plata a facturilor catre contractori, fara afectarea directa a cash flow-ului.

In Statele Unite deja exista discutii intregi despre aceasta solutie integrata, sunt deja companii in stadiu de trial in utilizarea acesteia.

Nu voi intra in mai multe detalii deocamdata, insa vom ramane atenti pentru a vedea daca si Europa va fi receptiva la aceasta inovatie...curiozitatea mea personala este legata de care va fi prima companie din Romania care va utiliza Supply Chain Finance Solution.