Mar 24, 2009

O idee de consolidare a relatiilor cu furnizorii

In aceasta perioada un foarte important dar si challenging in acelasi timp obiectiv pentru oamenii de procurement este mentinerea relatiilor cu furnizorii de produse si servicii. Exista mai multe metode de pastrare a bunelor relatii cu partenerii de afaceri pe care le-am exemplificat si aici de-a lungul timpului.
Insa astazi ma opresc asupra unei metode cel putin inedite despre care am citit undeva pe un site din India...si anume, o mare companie de retail din India isi mentine relatiile de parteneriat cu furnizorii traditionali prin vanzarea catre acestia de actiuni la respectiva companie la un pret simbolic de 2 dolari per actiune...simplu si banal la o prima citire, nu?

Dar iata ce beneficii aduce aceasta metoda pentru companie in mod automat, urmare a implementarii ei:
-prelungirea contractelor existente cu furnizorii
-pastrarea preturilor de achizitii fixe pe o perioada mai lunga de timp
-optimizarea livrarilor/transportului
-motivarea furnizorilor (care acum sunt parteneri in afaceri), de a gasi la randul lor metode de eficientizare a livrarilor, transportului si nu in ultimul rand gasirea de metode de a micsora la randul lor preturile de achizitie
-implicarea furnizorilor in business

Pare deci interesanta aplicarea unei astfel de metode, pentru ca tinde sa transforme relatia traditionala furnizor-client, intr-o relatie de parteneriat real...isn't it nice?
T

No comments:

Post a Comment