Am citit un articol foarte dragut pe un site strain in care se tot discuta despre functiunea de Procurement si care la sfarsit concluziona totul prin descrierea acestei functiuni ca o formula matematica care este foarte draguta si merita mentionata. Enjoy!
Inacasarile Companiei X - Costuri (selectia furnizorilor+negocierea
contractelor+livrare/executie+procesarea comenzilor+facturare) = Procurement
T
Mar 28, 2010
Sa promovam functiunea de Procurement
Cand vorbim despre functiunea de Procurement este necesar sa amintim si depre nevoia de recunoastere pe care specialistii care o slujesc o resimt atat in interiorul companiilor in care activeaza cat si in afara acestora...si nu ne e necunoscut faptul ca specialistii de Procurement nu ies de obicei in fata, nu anunta in mod oficial rezultate obtinute din economiile realizate in urma negocierilor purtate.
O intrebare oarecum retorica ar fi: oare de cate ori am avut ocazia sa vedem un leader de Procurement iesind cu un interviu in mass-media?...sau de cate ori am vazut articole despre functiunea de Procurement scrise in ziare de specialitate?...eu unul, nu cred ca am vazut pana acum...
Cum spuneam si mai sus, este destul de greu de imaginat ca dimineata cand pornim aparatul radio in timp ce ne bem cafeaua sa auzim un interviu despre Procurement in companii private sau macar despre achizitiile publice.
Cu toate acestea economiile care se realizeaza in urma activitatilor de Procurement sunt considerabile pentru business-ul pe care il servesc.
Este clar ca nu se doreste o promovare a acestor activitati pe canale de tip Twitter sau Facebook.
Imaginea transmisa prin promovarea activitatilor de Procurement si modul in care aceasta se propaga ar trebui sa produca un plus de valoare atat in virtutea dezvoltarii unor noi seturi de abilitati dar si pentru a avea oportunitatea de a face cunoscuta aceasta functiune in mediul larg, mergand pana la atragerea de noi specialisti pe acest segment de business.
Aceasta este marea provocare...cum sa se promoveze ideea de Procurement asociata cu economiile obtinute asa cum se promoveaza de exemplu ideea de Vanzari asociata cu profitul unei companii?
T
O intrebare oarecum retorica ar fi: oare de cate ori am avut ocazia sa vedem un leader de Procurement iesind cu un interviu in mass-media?...sau de cate ori am vazut articole despre functiunea de Procurement scrise in ziare de specialitate?...eu unul, nu cred ca am vazut pana acum...
Cum spuneam si mai sus, este destul de greu de imaginat ca dimineata cand pornim aparatul radio in timp ce ne bem cafeaua sa auzim un interviu despre Procurement in companii private sau macar despre achizitiile publice.
Cu toate acestea economiile care se realizeaza in urma activitatilor de Procurement sunt considerabile pentru business-ul pe care il servesc.
Este clar ca nu se doreste o promovare a acestor activitati pe canale de tip Twitter sau Facebook.
Imaginea transmisa prin promovarea activitatilor de Procurement si modul in care aceasta se propaga ar trebui sa produca un plus de valoare atat in virtutea dezvoltarii unor noi seturi de abilitati dar si pentru a avea oportunitatea de a face cunoscuta aceasta functiune in mediul larg, mergand pana la atragerea de noi specialisti pe acest segment de business.
Aceasta este marea provocare...cum sa se promoveze ideea de Procurement asociata cu economiile obtinute asa cum se promoveaza de exemplu ideea de Vanzari asociata cu profitul unei companii?
T
Feb 27, 2010
Conceptul de licitatie inversa (reverse bidding)
Un concept aparut in anii 90 atunci cand s-a discutat si folosit pentru prima data o platforma de e-procurement.
Pe scurt, conceptul de licitatie inversa functioneaza in felul urmator: specialistii de Procurement introduc in platforma de e-procurement caietul de sarcini (specificatiile tehnice, draftul de contract, conditiile de calitate si devizul maxim acceptat pentru serviciul sau produsul respectiv), iar supplierii sunt invitati sa exploreze documentatia si apoi sa ofere de la pretul maxim propus, un pret cat mai mic....evident pretul cel mai mic castiga licitatia. Bineinteles ca metoda de reverse bidding poate functiona la fel de bine si in cazul n care nu se foloseste o platforma de e-procurement.
De ce am vrut sa scriu despre aceasta metoda de licitatie?...pentru faptul ca se observa din ce in ce mai mult noile tendinte de criza de a se folosi metode de procurement cumva alternative la cele clasice pentru a se reusi cat mai bine atingerea obictivelor bugetare.
Este o metoda mai simpla cumva fata de metoda clasica de licitatie (forward bidding) pentru ca dureaza mai putin timp analizarea datelor si este mult mai simplu de ales castigatorul licitatiei.
T
Pe scurt, conceptul de licitatie inversa functioneaza in felul urmator: specialistii de Procurement introduc in platforma de e-procurement caietul de sarcini (specificatiile tehnice, draftul de contract, conditiile de calitate si devizul maxim acceptat pentru serviciul sau produsul respectiv), iar supplierii sunt invitati sa exploreze documentatia si apoi sa ofere de la pretul maxim propus, un pret cat mai mic....evident pretul cel mai mic castiga licitatia. Bineinteles ca metoda de reverse bidding poate functiona la fel de bine si in cazul n care nu se foloseste o platforma de e-procurement.
De ce am vrut sa scriu despre aceasta metoda de licitatie?...pentru faptul ca se observa din ce in ce mai mult noile tendinte de criza de a se folosi metode de procurement cumva alternative la cele clasice pentru a se reusi cat mai bine atingerea obictivelor bugetare.
Este o metoda mai simpla cumva fata de metoda clasica de licitatie (forward bidding) pentru ca dureaza mai putin timp analizarea datelor si este mult mai simplu de ales castigatorul licitatiei.
T
Feb 21, 2010
In open space...
Astazi vreau sa va spun o poveste despre open space...un spatiu deschis in care ne desfasuram activitatea in fiecare zi. Cele mai multe companii folosesc deja de ani buni conceptul de open space pentru unele din departamente. Imi aduc aminte cum lucram intr-un astfel de spatiu acum vreo 9 ani, pe vremea cand deja incepusem sa gust din savoarea corporatista in Customer Service...un departament care iti ofera sansa sa te obisnuiesti cu mediul corporatist, un fel de scoala a vietii corporatiste. Revenind insa la subiectul articolului, departamentul de Customer Service isi desfasoara activitatea in 99% din cazuri in spatiu deschis...toata lumea lucreaza in open space...specialistii, team leaderii, chiar si managerii stau in open space. Si desi pare stresant, mie unul nu mi s-a parut deloc asa...era asa o atmosfera de viata, de prietenie, era usor sa ne ajutam unii pe altii, era usor sa fim verificati de superiori, intr-un cuvant numai avantaje.
Ma gandeam ca daca avem atatea avantaje din a lucra in open space sa ne gandim ca si alte departamente ar putea sa iasa din birourile inchise, in open space...mai mult decat atat, sefii de departamente ar putea si ei sta in open space...ar fi numai avantaje...de la a sta in mijlocul oamenilor si a-i simti in fiecare moment cu problemele, dorintele si confruntarile lor, pana la avea un control informal asupra acestora in fiecare moment.
Directorii de departamente de cele mai multe ori isi pastreaza birourile inchise pe motiv ca exista multe intalniri, multe discutii confidentiale...dar si pentru acestea avem solutie: salile de meeting unde se pot purta astfel de discutii.
Si pentru ca parerea mea este ca statutul unui om nu este sub nicio forma dat de o "cusca", eu am ales sa lucrez in open space si chiar imi place. Imi place sa fiu alaturi de echipa mea, sa fiu mereu acolo printre oameni.
Voi ce parere aveti?
T
Ma gandeam ca daca avem atatea avantaje din a lucra in open space sa ne gandim ca si alte departamente ar putea sa iasa din birourile inchise, in open space...mai mult decat atat, sefii de departamente ar putea si ei sta in open space...ar fi numai avantaje...de la a sta in mijlocul oamenilor si a-i simti in fiecare moment cu problemele, dorintele si confruntarile lor, pana la avea un control informal asupra acestora in fiecare moment.
Directorii de departamente de cele mai multe ori isi pastreaza birourile inchise pe motiv ca exista multe intalniri, multe discutii confidentiale...dar si pentru acestea avem solutie: salile de meeting unde se pot purta astfel de discutii.
Si pentru ca parerea mea este ca statutul unui om nu este sub nicio forma dat de o "cusca", eu am ales sa lucrez in open space si chiar imi place. Imi place sa fiu alaturi de echipa mea, sa fiu mereu acolo printre oameni.
Voi ce parere aveti?
T
Feb 18, 2010
Randuri ingrosate...continuare
Acum cateva zile scriam un articol despre cei 350 de oameni disponibilizati de la Zapp, despre avantajele si dezavantajele acestei disponibilizari pe piata telecomului romanesc.
Din pacate trebuie sa fac si o continuare acelui articol...astazi tocmai am citit un comunicat care prezenta ca pana la data de 1 Mai anul acesta, Romtelecom va disponibiliza 600 de oameni in cadrul unui proces de business optimization.
Socoteala simpla: 350Zapp + 600Romtelecom= aproximativ 1000 de oameni din industria telecom jobless si aceeasi intrebare simpla:...o fi bine, o fi rau?
T
Din pacate trebuie sa fac si o continuare acelui articol...astazi tocmai am citit un comunicat care prezenta ca pana la data de 1 Mai anul acesta, Romtelecom va disponibiliza 600 de oameni in cadrul unui proces de business optimization.
Socoteala simpla: 350Zapp + 600Romtelecom= aproximativ 1000 de oameni din industria telecom jobless si aceeasi intrebare simpla:...o fi bine, o fi rau?
T
Feb 15, 2010
Noi abilitati necesare pentru specialistul/leaderul de Procurement post 2010
Acum aproape un an scriam un articol despre abilitatile pe care trebuie sa le avem pentru a fi cei mai buni specialisti/leaderi de Procurement.(http://procuratorul.blogspot.com/2009/03/profilul-leaderului-de-procurementcrezi.html)
Spun aproape un an pentru ca in acest an s-au schimbat foarte multe concepte de business, inclusiv cel de Procurement.
Si stand si analizand aceste abilitati cred ca ar mai trebui adaugate inca doua care oate la prima vedere nu au neaparata legatura cu procesul de achizitii:
-Capacitatea de analiza a riscului - a avea abilitatea de a vedea si riscurile colaterale oricarui proces de achizitii...asta inseamna ca orice Category Manager ar trebui sa fie 100% stapan pe tot ce inseamna procese legate de categoria pe care o coordoneaza si analiza in orice moment posibilitatile de risc ce pot aparea si duce la pierderi.
-Abilitati de analiza financiara - fara a trebui sa invatam detalii contabilicesti sau legate de taxe sau active fixe, trebuie sa avem cunostinta de implicatiile financiare pe care le au procesele de achizitii. Trebuie studiat si analizat impactul procesului de achizitie in balanta de profit si pierderi, conversia in fluxul monetar cat si variatele implicatii asupra taxelor.
Imi pare ca noul model de specialist in Procurement cu toate aceste abilitati dezvoltate se apropie cu pasi repezi de un "rocket scientist"...o fi bine, o fi rau?...asta nu putem afla decat pe baza evolutiei diverselor business-uri care implica intr-o masura foarte mare functiunea de Procurement.
T
Spun aproape un an pentru ca in acest an s-au schimbat foarte multe concepte de business, inclusiv cel de Procurement.
Si stand si analizand aceste abilitati cred ca ar mai trebui adaugate inca doua care oate la prima vedere nu au neaparata legatura cu procesul de achizitii:
-Capacitatea de analiza a riscului - a avea abilitatea de a vedea si riscurile colaterale oricarui proces de achizitii...asta inseamna ca orice Category Manager ar trebui sa fie 100% stapan pe tot ce inseamna procese legate de categoria pe care o coordoneaza si analiza in orice moment posibilitatile de risc ce pot aparea si duce la pierderi.
-Abilitati de analiza financiara - fara a trebui sa invatam detalii contabilicesti sau legate de taxe sau active fixe, trebuie sa avem cunostinta de implicatiile financiare pe care le au procesele de achizitii. Trebuie studiat si analizat impactul procesului de achizitie in balanta de profit si pierderi, conversia in fluxul monetar cat si variatele implicatii asupra taxelor.
Imi pare ca noul model de specialist in Procurement cu toate aceste abilitati dezvoltate se apropie cu pasi repezi de un "rocket scientist"...o fi bine, o fi rau?...asta nu putem afla decat pe baza evolutiei diverselor business-uri care implica intr-o masura foarte mare functiunea de Procurement.
T
Feb 13, 2010
Piata muncii de telecom si-a ingrosat randurile
Acum doua saptamani am citit acel comunicat de presa prin care eram anuntati ca 350 de oameni de la Zapp au fost disponibilizati.
Infricosator comunicat si mi s-a parut cu atat mai infricosator cu cat cu o seara inainte vazusem filmul "Up in the air" cu George Clooney care trata exact acest subiect...al disponibilizarilor.
Stau si ma gandesc cat de bine sau rau este ca avem 350 de resurse libere pe piata de telecomunicatii tinand cont de faptul ca in aceasta perioada mai toate companiile mari lucreaza la optimizarea si eficientizarea activitatilor si a functiunlor interne, activitati care impun de la sine si restructurari.
O sa fac o analiza superficiala si o sa ma gandesc de ce este bine in primul rand si pentru cine ar putea fi bine...ar putea fi bine pentru companii care acum au certitudinea ca vor gasi resursele mult mai usor si la un pret mult mai decent decat pana acum...si e clar ca este rau pentru acei oameni care acum se gandesc ca la un moment dat salariile compenastorii primite se vor termina si trebuie sa isi caute altceva de facut.
Intrebarea de 100 de puncte este daca in actualele circumstante economice business-ul de telecom poate sa absoarba cel putin 350 de oameni.
Si oare cati vor mai urma?...
T
Infricosator comunicat si mi s-a parut cu atat mai infricosator cu cat cu o seara inainte vazusem filmul "Up in the air" cu George Clooney care trata exact acest subiect...al disponibilizarilor.
Stau si ma gandesc cat de bine sau rau este ca avem 350 de resurse libere pe piata de telecomunicatii tinand cont de faptul ca in aceasta perioada mai toate companiile mari lucreaza la optimizarea si eficientizarea activitatilor si a functiunlor interne, activitati care impun de la sine si restructurari.
O sa fac o analiza superficiala si o sa ma gandesc de ce este bine in primul rand si pentru cine ar putea fi bine...ar putea fi bine pentru companii care acum au certitudinea ca vor gasi resursele mult mai usor si la un pret mult mai decent decat pana acum...si e clar ca este rau pentru acei oameni care acum se gandesc ca la un moment dat salariile compenastorii primite se vor termina si trebuie sa isi caute altceva de facut.
Intrebarea de 100 de puncte este daca in actualele circumstante economice business-ul de telecom poate sa absoarba cel putin 350 de oameni.
Si oare cati vor mai urma?...
T
Dec 30, 2009
Tehnici de Guerilla Negotiation - Episodul 2
In Aprilie am inceput o mini serie de articole foarte interesante pentru aspirantii la un job in Procurement, pentru specialistii seniori in Procurement, dar si pentru cei interesati de subiectul numit "negociere".
Pentru reimprospatarea memoriei va invit sa urmati linkul de mai jos pentru a reciti articolul datat 6 Aprilie 2009:
http://procuratorul.blogspot.com/2009/04/tehnici-de-guerilla-negotiation.html
Aminteam in acel articol cateva din tehnicile mai "speciale" (a se citi neconventionale) de negociere folosite in mod frecvent in Procurement-ul de guerilla.
Astazi as vrea sa va dezvalui cateva din activitatile specifice ce ar trebui urmate inainte de si in timpul unei negocieri, astfel incat sa avem temele facute si sa fim pregatiti pentru orice posibila situatie care poate aparea. Toate aceste metode sunt reale si sunt utilizate cu succes de multi specialisti in Procurement in negocierile purtate.
Si iata care ar fi acestea:
- Managementul locatiei: este vorba de tot ce tine de alegerea locatiei pentru purtarea negocierii...de la oras, cladire, mergand pana la sala in care are loc negocierea, aranjarea sa, inclusiv asezarea la masa de discutii. Va pot spune din proprie experienta ca cel putin asezarea la masa de discutii are o importanta desavarsita in derularea cu succes a unei negocieri.
- Research asupra interlocutorilor: este activitatea prin care incercam sa aprofundam si sa cunoastem cat mai bine interlocutorii nostri de la negociere...de la cunoasterea indeaproape a business-ului acestora, pana la cunoasterea persoanelor care vor participa la negociere pentru a putea gasi avantajele noastre asupra lor pe tot parcusul negocierii cat si tehnicile de negociere ce vor fi aplicate.
- Gasirea variabilelor: dupa cum bine stim, intr-o negociere gandirea trebuie sa fie una variabila si nu una in termeni absoluti. Activitatea de gasire a variabilelor ne permite sa gasim orice lucru posibil care se poate da la schimb in urma negocierii astfel incat sa putem obtine rezultatul dorit. Daca se lasa impresia ca se da ceva la schimb, negocierea va avea succes.
- Fiti pregatiti pentru raspunsuri negative: exista posibilitatea ca interlocutorii sa fie negativi in decizia lor, asa ca e bine sa stam putin si sa gadim bine de ce s-a ajuns la aceasta decizie, sa aflam motivele si sa fim pregatiti sa aplicam argumentatii potrivite pentru a schimba opinia acestora.
- Fiti pregatiti pentru o eventuala infrangere (Planul de contingenta sau planul B): inainte de a intra intr-o negoiere trebuie sa fim constienti ca exista si posibilitatea sa iesim din aceasta infranti, in sensul ca nu putem obtine rezultatul asteptat.
In acest caz este foarte clar ca s-au consumat resurse si timp fara niciun rezultat. Ce se intampla in acest caz?...ei bine trebuie sa avem un plan de rezerva, un asa numit plan B....acesta poate fi un alt vendor pentru produsul sau serviciul dorit, poate chiar o alta solutie tehnica. Intotdeauna inainte de o negociere este bine sa avem un plan de rezerva dat fiind faptul ca putem avea de-a face cu un risc de a nu reusi.
- Aplicarea planului B in negociere: o metoda foarte dura este ca in momentul in care observam ca avem un mare risc ca negocierea sa nu reuseasca sa transmitem interlocutorilor nostri ca nu este o mare problema pentru noi, pentru ca am facut un market research si mai avem si alte cateva alternative...de cele mai multe ori aceasta metoda va da roade, caci in momentul in care interlocutorul afla ca avem si alte posibilitati de atingere a rezultatului, va ceda iar succesul negocierii ne va apartine in totalitate.
T
Pentru reimprospatarea memoriei va invit sa urmati linkul de mai jos pentru a reciti articolul datat 6 Aprilie 2009:
http://procuratorul.blogspot.com/2009/04/tehnici-de-guerilla-negotiation.html
Aminteam in acel articol cateva din tehnicile mai "speciale" (a se citi neconventionale) de negociere folosite in mod frecvent in Procurement-ul de guerilla.
Astazi as vrea sa va dezvalui cateva din activitatile specifice ce ar trebui urmate inainte de si in timpul unei negocieri, astfel incat sa avem temele facute si sa fim pregatiti pentru orice posibila situatie care poate aparea. Toate aceste metode sunt reale si sunt utilizate cu succes de multi specialisti in Procurement in negocierile purtate.
Si iata care ar fi acestea:
- Managementul locatiei: este vorba de tot ce tine de alegerea locatiei pentru purtarea negocierii...de la oras, cladire, mergand pana la sala in care are loc negocierea, aranjarea sa, inclusiv asezarea la masa de discutii. Va pot spune din proprie experienta ca cel putin asezarea la masa de discutii are o importanta desavarsita in derularea cu succes a unei negocieri.
- Research asupra interlocutorilor: este activitatea prin care incercam sa aprofundam si sa cunoastem cat mai bine interlocutorii nostri de la negociere...de la cunoasterea indeaproape a business-ului acestora, pana la cunoasterea persoanelor care vor participa la negociere pentru a putea gasi avantajele noastre asupra lor pe tot parcusul negocierii cat si tehnicile de negociere ce vor fi aplicate.
- Gasirea variabilelor: dupa cum bine stim, intr-o negociere gandirea trebuie sa fie una variabila si nu una in termeni absoluti. Activitatea de gasire a variabilelor ne permite sa gasim orice lucru posibil care se poate da la schimb in urma negocierii astfel incat sa putem obtine rezultatul dorit. Daca se lasa impresia ca se da ceva la schimb, negocierea va avea succes.
- Fiti pregatiti pentru raspunsuri negative: exista posibilitatea ca interlocutorii sa fie negativi in decizia lor, asa ca e bine sa stam putin si sa gadim bine de ce s-a ajuns la aceasta decizie, sa aflam motivele si sa fim pregatiti sa aplicam argumentatii potrivite pentru a schimba opinia acestora.
- Fiti pregatiti pentru o eventuala infrangere (Planul de contingenta sau planul B): inainte de a intra intr-o negoiere trebuie sa fim constienti ca exista si posibilitatea sa iesim din aceasta infranti, in sensul ca nu putem obtine rezultatul asteptat.
In acest caz este foarte clar ca s-au consumat resurse si timp fara niciun rezultat. Ce se intampla in acest caz?...ei bine trebuie sa avem un plan de rezerva, un asa numit plan B....acesta poate fi un alt vendor pentru produsul sau serviciul dorit, poate chiar o alta solutie tehnica. Intotdeauna inainte de o negociere este bine sa avem un plan de rezerva dat fiind faptul ca putem avea de-a face cu un risc de a nu reusi.
- Aplicarea planului B in negociere: o metoda foarte dura este ca in momentul in care observam ca avem un mare risc ca negocierea sa nu reuseasca sa transmitem interlocutorilor nostri ca nu este o mare problema pentru noi, pentru ca am facut un market research si mai avem si alte cateva alternative...de cele mai multe ori aceasta metoda va da roade, caci in momentul in care interlocutorul afla ca avem si alte posibilitati de atingere a rezultatului, va ceda iar succesul negocierii ne va apartine in totalitate.
T
Dec 14, 2009
Avem si pod in Pipera...
O alta aberatie romaneasca...podul din Pipera de langa Porsche Bucuresti Nord a fost inaugurat sambata dupa o intarziere de mai bine de un an in calendarul de livrare al proiectului si un plus de 4 milioane de Euro la devizul initial...
Proiectul a fost initiat in august 2007 si a avut un cost total de 11.4 milioane de Euro.
Ma intreb oare ce project manager a condus acest proiect...si ma intreb asta pentru ca sunt adevarati project manageri care isi cauta de munca iar noi folosim fake-uri de project manageri pentru a implementa proiecte de o anvergura foarte mare.
Nu vreau sa ma repet insa oare cand se vor trezi mai marii Statului la realitate si vor coopta in proiectele pe care le au de derulat oameni care stiu business, oameni care chiar pot aduce valoare adaugata?...sau poate in continuare nu se vrea acest lucru...eu doar ma intreb...
T
Proiectul a fost initiat in august 2007 si a avut un cost total de 11.4 milioane de Euro.
Ma intreb oare ce project manager a condus acest proiect...si ma intreb asta pentru ca sunt adevarati project manageri care isi cauta de munca iar noi folosim fake-uri de project manageri pentru a implementa proiecte de o anvergura foarte mare.
Nu vreau sa ma repet insa oare cand se vor trezi mai marii Statului la realitate si vor coopta in proiectele pe care le au de derulat oameni care stiu business, oameni care chiar pot aduce valoare adaugata?...sau poate in continuare nu se vrea acest lucru...eu doar ma intreb...
T
Dec 10, 2009
Avem pasaj si autostrada...avem valoare
Cat de interesantaa fost ideea de a avea inaugurari de obiective in apropierea Zilei ationale...cat de comunist si invechit suna.
Cu toate astea in apropierea Zilei Nationale a Romaniei, am avut doua inaugurari grandioase:
pasajul de la Baneasa (lucrarile au durat 3 ani fara 2 luni pentru un pasaj de 560 metri lungime...cool nu?) si 42 de klometri din viitoarea autostrada A3 care va lega intr-un final Bucurestiul de Oradea (42 de kilometri in 5 ani de zile si culmea daca ne uitam pe harta acesti kilometri sunt fara cap si coada deoarece leaga localitatile Gilau si Turda...adica o bucata de autostrada undeva in mijloc...???).
Am scris pe scurt despre doua noi ineptii care se pot intampla numai in Romania. Si stau sa ma gandesc cum reusesc altii sa construiasca 188 m de autostrada pe saptamana si noi facem un pasaj subteran "cu capac" de 560 metri in 3 ani...oare unde vor duce intr-un final toate aceste greseli majore care se fac?....
Dar sa ne linistim pentru ca avem un nou/acelasi presedinte...deci viitorul suna...oare cum o mai suna viitorul asta?...
T
Cu toate astea in apropierea Zilei Nationale a Romaniei, am avut doua inaugurari grandioase:
pasajul de la Baneasa (lucrarile au durat 3 ani fara 2 luni pentru un pasaj de 560 metri lungime...cool nu?) si 42 de klometri din viitoarea autostrada A3 care va lega intr-un final Bucurestiul de Oradea (42 de kilometri in 5 ani de zile si culmea daca ne uitam pe harta acesti kilometri sunt fara cap si coada deoarece leaga localitatile Gilau si Turda...adica o bucata de autostrada undeva in mijloc...???).
Am scris pe scurt despre doua noi ineptii care se pot intampla numai in Romania. Si stau sa ma gandesc cum reusesc altii sa construiasca 188 m de autostrada pe saptamana si noi facem un pasaj subteran "cu capac" de 560 metri in 3 ani...oare unde vor duce intr-un final toate aceste greseli majore care se fac?....
Dar sa ne linistim pentru ca avem un nou/acelasi presedinte...deci viitorul suna...oare cum o mai suna viitorul asta?...
T
Subscribe to:
Posts (Atom)