Jan 30, 2009

Crisis Procurement - Episodul 1 Pilot - Primele argumente

Tot gandindu-ma la criza asta economica care a ajuns deja obsesiv-compulsiva cred ca pentru toata lumea, imi vin in cap tot felul de idei. Una dintre aceste idei este de fapt o intrebare:" Nu cumva intr-o situatie data de criza economico/financiara am putea avea o activitate de Procurement mai bine dezvoltata, mai eficienta si mai orientata catre strategii decat in mod normal? Poate ca da, poate ca nu, insa mie imi vin acum in minte cateva argumente pentru a intari ceea ce am scris mai sus:

-avem bugete de dezvoltare/achizitii ale companiilor care este clar ca se diminueaza....la unele din lipsa fondurilor de investitii datorate crizei, la altele pentru securizarea acestor fonduri => doua notiuni care vor fi motto pentru majoritatea companiilor, "cost savings" si "strategic review"
-este demonstrat faptul ca in situatii de criza globala preturile la materii prime si materiale scade brusc la cote extreme si ca preturile la produsele finite vor scadea in mod logic si ele, ceea ce duce la cresterea concurentei pe diferitele piete
-vor disparea multe firme mici care influentau artificial piata din punct de vedere al pretului, calitatii serviciilor/produselor sau a termenilor si conditiilor, ceea ce va usura activitatea de Sourcing, care este baza intr-un Procurement sanatos.

Voi reveni intr-un nou episod si cu alte argumente pe masura ce imi vor veni idei. Nu stiu de ce exact, dar am un feeling ca acest subiect va fi o saga foarte lunga, cu multe topicuri de analizat.

No comments:

Post a Comment