Cat de interesantaa fost ideea de a avea inaugurari de obiective in apropierea Zilei ationale...cat de comunist si invechit suna.
Cu toate astea in apropierea Zilei Nationale a Romaniei, am avut doua inaugurari grandioase:
pasajul de la Baneasa (lucrarile au durat 3 ani fara 2 luni pentru un pasaj de 560 metri lungime...cool nu?) si 42 de klometri din viitoarea autostrada A3 care va lega intr-un final Bucurestiul de Oradea (42 de kilometri in 5 ani de zile si culmea daca ne uitam pe harta acesti kilometri sunt fara cap si coada deoarece leaga localitatile Gilau si Turda...adica o bucata de autostrada undeva in mijloc...???).
Am scris pe scurt despre doua noi ineptii care se pot intampla numai in Romania. Si stau sa ma gandesc cum reusesc altii sa construiasca 188 m de autostrada pe saptamana si noi facem un pasaj subteran "cu capac" de 560 metri in 3 ani...oare unde vor duce intr-un final toate aceste greseli majore care se fac?....
Dar sa ne linistim pentru ca avem un nou/acelasi presedinte...deci viitorul suna...oare cum o mai suna viitorul asta?...
T
Dec 10, 2009
Nov 19, 2009
In criza cu optimism - Episodul 3
Vin alegerile...nu despre asta vreau sa scriu in acest articol pentru ca ar fi pleonasmic...alegeri...optimism, in nici un caz cei doi termeni nu pot sta impreuna, cel putin pana se va mai schimba o generatie.
Ce ne mai aduce bun criza?...s-au mai netezit oare preturile pe piata?
Pai sa vedem: au mai scazut preturile la apartamente, adica incep incet, incet sa se apropie de realitate; au scazut preturile la chiriile spatiilor de birouri ceea ce este foarte interesant pentru marile companii care acum ar trebui sa intre in renegocieri puternice cu proprietarii cladirilor in care au sediile. Cateodata cand vad preturile actuale ale pietei de real Estate imi vine sa rad de cata naivitate a fost cel putin pe piata romaneasca pana acum.
Am mai auzit din unele surse ca la anul vom avea pe piata romaneasca inca 400.000mp de spatii de birouri...asta face lucrurile si mai interesante pentru ca este de pe acum foarte clar ca vom asista la o competitie sangeroasa si care va duce preturile chiriilor si mai jos.
Povestesc despre aceste lucruri pentru ca mai toate companiile mari se confrunta cu scaderi ale revenue-urilor si atunci trebuie sa inceapa analizele detaliate ale bugetelor. Si cum bugetele de OPEX (cheltuieli operationale)sunt de obicei foarte mari si o buna parte din acestea este ocupata de chirii pentru spatiile in care companiile isi desfasoara activitatea, e un moment bun sa se inceapa analizele de detaliu cu scopul de a se eficientiza aceste chirii.
Si daca nu se poate face nimic in ce priveste eficientizarea chiriilor, oare nu s-ar putea eficientiza spatiul?....este nevoie oare de atat spatiu de birouri pentru ca o copmanie sa isi desfasoare activitatea in bune conditii?...spun asta pentru ca de obicei companiile mari aveau sedii mari cu vizibilitate, cu pretentii, care sa le confere expunere de brand...
Cred ca in viitorul apropiat multe din aceste concepte de business vor deveni istorie si noul slogan in business-ul de criza si chiar si post criza va fi : "Eficientizeaza/Optimizeaza!"
T
Ce ne mai aduce bun criza?...s-au mai netezit oare preturile pe piata?
Pai sa vedem: au mai scazut preturile la apartamente, adica incep incet, incet sa se apropie de realitate; au scazut preturile la chiriile spatiilor de birouri ceea ce este foarte interesant pentru marile companii care acum ar trebui sa intre in renegocieri puternice cu proprietarii cladirilor in care au sediile. Cateodata cand vad preturile actuale ale pietei de real Estate imi vine sa rad de cata naivitate a fost cel putin pe piata romaneasca pana acum.
Am mai auzit din unele surse ca la anul vom avea pe piata romaneasca inca 400.000mp de spatii de birouri...asta face lucrurile si mai interesante pentru ca este de pe acum foarte clar ca vom asista la o competitie sangeroasa si care va duce preturile chiriilor si mai jos.
Povestesc despre aceste lucruri pentru ca mai toate companiile mari se confrunta cu scaderi ale revenue-urilor si atunci trebuie sa inceapa analizele detaliate ale bugetelor. Si cum bugetele de OPEX (cheltuieli operationale)sunt de obicei foarte mari si o buna parte din acestea este ocupata de chirii pentru spatiile in care companiile isi desfasoara activitatea, e un moment bun sa se inceapa analizele de detaliu cu scopul de a se eficientiza aceste chirii.
Si daca nu se poate face nimic in ce priveste eficientizarea chiriilor, oare nu s-ar putea eficientiza spatiul?....este nevoie oare de atat spatiu de birouri pentru ca o copmanie sa isi desfasoare activitatea in bune conditii?...spun asta pentru ca de obicei companiile mari aveau sedii mari cu vizibilitate, cu pretentii, care sa le confere expunere de brand...
Cred ca in viitorul apropiat multe din aceste concepte de business vor deveni istorie si noul slogan in business-ul de criza si chiar si post criza va fi : "Eficientizeaza/Optimizeaza!"
T
Nov 5, 2009
De la Procurement la Property....continuare
Am avut nevoie de ceva timp pentru a putea sa intru in noul rol...trebuia sa fie un smooth induction...asa cum se cere la corporatiile care se respecta...si a fost...nu tocmai smooth, pentru ca erau destul de multe proiecte in derulare si trebuia sa le prind din urma si altele care erau pe cale sa inceapa si trebuia sa ma pregatesc deja pentru ele.
Deci acest induction a fost un challenge pentru mine considerand faptul ca deja acum cand au trecut doua luni stiu macar pe unde sa ajung la bucatarie sa-mi iau o cafea.
...cat despre ce scriam la sfarsitul articolului trecut despre specialistul de Procurement ajuns la Property, se pare ca se potriveste chiar la fix...si asta pentru ca de cand cu aceasta criza a aparut un nou trend cu titlu de slogan si anume:"In acest moment chiar si costurile fixe pot deveni variabile".
Asta inseamna ca se discuta inclusiv contracte care au sume fixe pe perioade fixe...so, new challenges to come...
T
Deci acest induction a fost un challenge pentru mine considerand faptul ca deja acum cand au trecut doua luni stiu macar pe unde sa ajung la bucatarie sa-mi iau o cafea.
...cat despre ce scriam la sfarsitul articolului trecut despre specialistul de Procurement ajuns la Property, se pare ca se potriveste chiar la fix...si asta pentru ca de cand cu aceasta criza a aparut un nou trend cu titlu de slogan si anume:"In acest moment chiar si costurile fixe pot deveni variabile".
Asta inseamna ca se discuta inclusiv contracte care au sume fixe pe perioade fixe...so, new challenges to come...
T
Aug 27, 2009
De la Procurement la Property...
Astazi a fost ultima mea zi in care am facut Procurement la compania la care am lucrat....si asta pentru ca imi schimb jobul...ma indrept catre noi challenge-uri...intr-un domeniu care este la fel de interesant si anume Property....bineinteles, la o alta companie.
Povesteam intr-un articol mai vechi ca fiind criza exista cateva domenii de activitate care isi vor schimba rolurile in interiorul organizatiilor..acestea sunt Procurement si Property....de ce si Property pe langa Procurement?..nimic mai simplu...pentru ca si marile companii care au spatii inchiriate, se pot folosi de criza in favoarea lor.
Si ce poate fi mai interesant decat combinatia...specialistul de Procurement la departamentul Property?...la aceasta intrebare numai viitorul ne poate raspunde.
T
Povesteam intr-un articol mai vechi ca fiind criza exista cateva domenii de activitate care isi vor schimba rolurile in interiorul organizatiilor..acestea sunt Procurement si Property....de ce si Property pe langa Procurement?..nimic mai simplu...pentru ca si marile companii care au spatii inchiriate, se pot folosi de criza in favoarea lor.
Si ce poate fi mai interesant decat combinatia...specialistul de Procurement la departamentul Property?...la aceasta intrebare numai viitorul ne poate raspunde.
T
Aug 6, 2009
Despre scoala si bazele managementului...la altii
Am discutat zilele trecute cu cineva care a venit dintr-o tara din vestul Europei, despre sistemul lor de invatamant, unul dintre sistemele de invatamant foarte bine cotate in Europa, poate chiar pe locul al doilea dupa cel din Finlanda....imi povestea ca acolo in momentul in care clasele devin dezechilibrate, se reorganizeaza si se realiniaza....cum se face acest lucru?...
.....o metoda este aceea ca in momentul in care se observa ca se formeaza o gasca de prieteni care par sa devina foarte apropiati acestia sa fie despartiti si mutati in clase diferite.
O alta metoda este aceea de a nu se face discriminari de genul crearii de "elite"...la ce ma refer aici?...sigur vi s-a intamplat cand erati in scoala ca din 36 de elevi cati erau in clasa, doi, trei dintre acestia sa fie mutati in primele banci si tratati ca fiind "elita" clasei....era de ajuns sa fi iesit la inceput putin in fata si apoi orice ar fi facut bun sau rau, acestia ramaneau elita....iar ceilalti 33 de elevi erau masa....eh, insa sistemul de invatamant despre care va povestesc, acest lucru nu se face....o sa spuneti ca sunt niste ciudati cei care au inventat acest sistem....dar ei au alta mentalitate....si anume aceea ca "elitele" se formeaza din "marea masa".....adica toata lumea pleaca de pe picior de egalitate, iar apoi se ridica cei care vor forma elita fara a fi ajutati in nici un fel de sistem care nu face altceva decat sa creeze sanse egale pentru toata lumea.
Ceea ce am auzit si v-am redat mai sus ma face sa ma gandesc cum de se poate ca in unele tari sa se poata transfera catre tineri chiar de pe bancile scolii notiuni de baza din management/business, iar la noi, nu.....la noi totul este teoretic, pana si viata incepe sa devina "teoretica"...
T
.....o metoda este aceea ca in momentul in care se observa ca se formeaza o gasca de prieteni care par sa devina foarte apropiati acestia sa fie despartiti si mutati in clase diferite.
O alta metoda este aceea de a nu se face discriminari de genul crearii de "elite"...la ce ma refer aici?...sigur vi s-a intamplat cand erati in scoala ca din 36 de elevi cati erau in clasa, doi, trei dintre acestia sa fie mutati in primele banci si tratati ca fiind "elita" clasei....era de ajuns sa fi iesit la inceput putin in fata si apoi orice ar fi facut bun sau rau, acestia ramaneau elita....iar ceilalti 33 de elevi erau masa....eh, insa sistemul de invatamant despre care va povestesc, acest lucru nu se face....o sa spuneti ca sunt niste ciudati cei care au inventat acest sistem....dar ei au alta mentalitate....si anume aceea ca "elitele" se formeaza din "marea masa".....adica toata lumea pleaca de pe picior de egalitate, iar apoi se ridica cei care vor forma elita fara a fi ajutati in nici un fel de sistem care nu face altceva decat sa creeze sanse egale pentru toata lumea.
Ceea ce am auzit si v-am redat mai sus ma face sa ma gandesc cum de se poate ca in unele tari sa se poata transfera catre tineri chiar de pe bancile scolii notiuni de baza din management/business, iar la noi, nu.....la noi totul este teoretic, pana si viata incepe sa devina "teoretica"...
T
Jul 10, 2009
Termeni de plata stabili...vor mai exista vreodata?....
Despre marirea intervalelor de plata ale facturilor catre partenerii de afaceri parerile sunt egal impartite.
Fie ca se considera o idee excelenta sau o practica imorala de business, cert este faptul ca aceasta metoda are menirea de a echilibra cash-flow-ul.
De curand mai toate corporatiile mari au inceput sa practice aceasta metoda, dat fiind faptul ca perioada intre recuperarea banilor de la clienti pentru serviciile prestate si obligativitatile de plata catre furnizori deja trece in partea negativa a axei timpului.
Bineinteles ca furnizorii considera ca aceasta practica este una imorala care nu face altceva decat sa destabilizeze relatiile de business, insa daca stam putin sa analizam in detaliu situatia, ne dam seama ca si acestia devin clienti ai altor furnizori la un anumit moment de timp si automat trec in tabara celor imorali.
Practic este o situatie ciclica in care se afla atat corporatii mari cat si firmele care le sunt furnizori/contractori, pentru ca in acest cerc cu totii devenim la un moment dat clienti, dar si prestatori de servicii.
Bineinteles ca exista si exceptii de la regula, existand inca corporatii care tin la principii si la etica de business care le-a creat renumele si fac tot posibilul sa nu renegocieze termenii de plata cu furnizorii sub nici o forma...dar oare cat vor mai putea sa faca asta?...
De fapt toata discutia ajunge tot la clientul nostru final, acel end-user care ne poate ridica sau ne poate ingropa in acelasi timp, nu-i asa?...in functie de cum ii vom motiva, educa sa mentina flow-urile de cash pe linia de plutire prin achitarea de obligatiile de plata pentru serviciile/rpodusele de care au beneficiat, vom desena noile strategii de mentinere a echilibrului de cash-flow in interiorul companiei...iar motivarea clientilor nostri tine cu siguranta tot de noi....
T
Fie ca se considera o idee excelenta sau o practica imorala de business, cert este faptul ca aceasta metoda are menirea de a echilibra cash-flow-ul.
De curand mai toate corporatiile mari au inceput sa practice aceasta metoda, dat fiind faptul ca perioada intre recuperarea banilor de la clienti pentru serviciile prestate si obligativitatile de plata catre furnizori deja trece in partea negativa a axei timpului.
Bineinteles ca furnizorii considera ca aceasta practica este una imorala care nu face altceva decat sa destabilizeze relatiile de business, insa daca stam putin sa analizam in detaliu situatia, ne dam seama ca si acestia devin clienti ai altor furnizori la un anumit moment de timp si automat trec in tabara celor imorali.
Practic este o situatie ciclica in care se afla atat corporatii mari cat si firmele care le sunt furnizori/contractori, pentru ca in acest cerc cu totii devenim la un moment dat clienti, dar si prestatori de servicii.
Bineinteles ca exista si exceptii de la regula, existand inca corporatii care tin la principii si la etica de business care le-a creat renumele si fac tot posibilul sa nu renegocieze termenii de plata cu furnizorii sub nici o forma...dar oare cat vor mai putea sa faca asta?...
De fapt toata discutia ajunge tot la clientul nostru final, acel end-user care ne poate ridica sau ne poate ingropa in acelasi timp, nu-i asa?...in functie de cum ii vom motiva, educa sa mentina flow-urile de cash pe linia de plutire prin achitarea de obligatiile de plata pentru serviciile/rpodusele de care au beneficiat, vom desena noile strategii de mentinere a echilibrului de cash-flow in interiorul companiei...iar motivarea clientilor nostri tine cu siguranta tot de noi....
T
Jun 26, 2009
Death and rise of good music...
Michael Jackson a murit ieri...o mare pierdere pentru noi cei care am copilarit pe muzica lui si am incercat sa-i imitam miscarile...de altfel numit "un alt Fred Astaire"...Dumnezeu sa il odihneasca.
Pe de alta parte, trupa Limp Bizkit s-a reunit in formula originala si mai mult decat atat duminica seara ne vor incanta cu un super recital la Arenele Romane...sper ca macar pe durata concertului vremea sa tina cu cei prezenti acolo si sa nu ploua.
Pe de alta parte, trupa Limp Bizkit s-a reunit in formula originala si mai mult decat atat duminica seara ne vor incanta cu un super recital la Arenele Romane...sper ca macar pe durata concertului vremea sa tina cu cei prezenti acolo si sa nu ploua.
Jun 19, 2009
Crisis Procurement - episodul 10 - Supply Chain Finance
Suntem in criza...asta este clar...avem de-a face cu un conflict intre companiile client si cele prestatoare de servicii, in sensul ca fiind criza, primele ar dori sa extinda cat mai mult termenele de plata aferente facturilor emise de vendori/prestatori de servicii, iar cele din urma ar dori daca s-ar putea sa le fie platite facturile chiar pe loc....bineinteles ca am exagerat putin in introducere, insa ne lovim de acest conflict, iar oamenii de Procurement fiind prima interfata a companiei cu vendorii, trebuie sa-i faca fata cu brio.
Astfel, a fost nevoie de dezvoltarea unei solutii de altfel foarte inovative (in Romania inca nu se practica pentru moment), care sa incerce sa rezolve acest conflict intre vendori si clientii acestora.
Aceasta solutie se numeste Supply Chian Finance (SCF)...din ce este compusa aceasta solutie?...din client, din vendor ,la care se adauga o institutie financiar-bancara si o platforma electronica de managementul si prelucrarea datelor, care face legatura intre primele trei organizatii.
Care sunt beneficiile primare ale acestei noi solutii pentru companiile client?
-costuri mai mici ale ciclului de achizitii
-optimizarea cash flow-ului real vs cash flow previzionat
-scurtarea timpului de plata a facturilor catre contractori, fara afectarea directa a cash flow-ului.
In Statele Unite deja exista discutii intregi despre aceasta solutie integrata, sunt deja companii in stadiu de trial in utilizarea acesteia.
Nu voi intra in mai multe detalii deocamdata, insa vom ramane atenti pentru a vedea daca si Europa va fi receptiva la aceasta inovatie...curiozitatea mea personala este legata de care va fi prima companie din Romania care va utiliza Supply Chain Finance Solution.
Astfel, a fost nevoie de dezvoltarea unei solutii de altfel foarte inovative (in Romania inca nu se practica pentru moment), care sa incerce sa rezolve acest conflict intre vendori si clientii acestora.
Aceasta solutie se numeste Supply Chian Finance (SCF)...din ce este compusa aceasta solutie?...din client, din vendor ,la care se adauga o institutie financiar-bancara si o platforma electronica de managementul si prelucrarea datelor, care face legatura intre primele trei organizatii.
Care sunt beneficiile primare ale acestei noi solutii pentru companiile client?
-costuri mai mici ale ciclului de achizitii
-optimizarea cash flow-ului real vs cash flow previzionat
-scurtarea timpului de plata a facturilor catre contractori, fara afectarea directa a cash flow-ului.
In Statele Unite deja exista discutii intregi despre aceasta solutie integrata, sunt deja companii in stadiu de trial in utilizarea acesteia.
Nu voi intra in mai multe detalii deocamdata, insa vom ramane atenti pentru a vedea daca si Europa va fi receptiva la aceasta inovatie...curiozitatea mea personala este legata de care va fi prima companie din Romania care va utiliza Supply Chain Finance Solution.
Jun 17, 2009
Romania intra oficial in criza...
Spune un studiu efectuat de catre compania GfK pe deja cunoscutul esantion de 1000 de persoane cu varsta de peste 15 ani. Studiul prezinta faptul ca in luna martie 4 din 10 salariati romani au fost afectati de criza, mai ales la veniturile extra salariale (comisioane, bonusuri).
Asta vine dupa ce presedintele Romaniei a declarat la randul sau cu cateva zile in urma ca Romania a intrat in recesiune.
Deci, oficial ne merge rau...
(multumiri Bubulutza)
T
Asta vine dupa ce presedintele Romaniei a declarat la randul sau cu cateva zile in urma ca Romania a intrat in recesiune.
Deci, oficial ne merge rau...
(multumiri Bubulutza)
T
Piramida lui Maslow
Pentru ca am avut un comentariu la articolul de aseara in care mi s-a transmis ca de multe ori aceasta piramida a nevoilor se uita, am cautat doua reprezentari ale ei, una simplista ce se leaga de partea personala si o alta mai complexa ce se poate lega de viata profesionala a fiecaruia dintre noi. Desi despre Maslow se invata pentru prima oara la Economie Politica in clasa a 11 a de liceu este bine ca fiecare dintre noi sa ne facem o idee asupra nevoilor noastre, plecand de la cele de baza si ajungand pana la cele superioare.


Subscribe to:
Posts (Atom)