May 22, 2009

Comunicare eficienta intre Procurement si HR

Pentru multe organizatii costul capitalului uman fie ca este part-time sau full-time este unul dintre obstacolele cele mai mari peste care trebuie sa se treaca, de aceea una dintre masurile care se pot lua in acest sens este implicarea departamentului de Procurement in a lucra impreuna cu departamentul de HR pentru a ajuta la reducerea costurilor.
Este un subiect care se dezbate din ce in ce mai mult pentru ca in cele mai multe cazuri, sourcingul de personal cel putin in cazul job-urilor temporare este facut, inca, direct de catre departamentele care au aceste nevoi, cu foarte putina implicare din partea departamentului de HR si deloc din partea departamentului de Procurement....nu mai vorbim de job-urile permanente...
Exista totusi cateva cai care pot intari relatiile Procurement-HR pentru a putea obtine impreuna intr-un mod mult mai eficient rezultate ce duc la reducerea costurilor.
Iata cateva dintre aceste cai:
- Sa incercam sa vorbim aceeasi limba...acest mult dezbatut “common language” care este o problema pe care o intalnim si la alte business unit-uri cand este vorba de colaborare interdepartamentala. Cu alte cuvinte sa lasam la o parte cuvintele mari si acronimele pentru ca in fond si la urma urmei vrem sa cream o echipa si nu sa ne aratam unii altora cat de tari suntem pe job-ul nostru...chiar nu suntem la “Vrei sa fii Miliardar”, nu?
- Sa avem incredere si sa ne evaluam corect competentele...sa incercam sa evitam afirmatii de genul “Oamenii de Procurement sunt realisti, super negociatori, voi, oamenii de HR sunteti niste artisti, niste idealisti”...fals...fiecare dintre noi suntem specializati in aria noastra profesionala si trebuie sa ne unim competentele, nu sa ne dam unii mai destepti ca ceilalti.
- Sa folosim Soft Skill-urile...precum bine se cunoaste, atat oamenii de Procurement cat si cei de HR trebuie sa detina un bagaj puternic de abilitati de comunicare si de rezolvare a conflictelor...ar fi foarte bine sa le folosim in relatia noastra si mai mult decat atat, negocierea cu potentialii furnizori sa fie facuta nu doar de Procurement, ci impreuna cu departamentul de HR.
- Furnizorii nostri sunt partenerii nostri...este o metoda folosita deja de catre oamenii de Procurement, de ce nu s-ar folosi si acum impreuna cu oamenii de HR?
- Folositi experienta Procurementului de servicii...este foarte clar ca achizitia de servicii este total diferita de achizitia de rechizite, spre exemplu, asa ca sa folosim la maxim experienta oamenilor de Procurement care au aceasta specializare.

Cu siguranta exista multe alte cai de netezire a relatiilor intre Procurement si orice departament, fie el HR sau altul, insa daca s-ar folosi macar aceste 5 criterii de baza, succesul ar fi unul asigurat.
T

No comments:

Post a Comment