Feb 25, 2009

Articolul cu numarul 40...Media Managerii/buyerii, oameni de Procurement?

Sub egida "Deliver Best, Spend Less....this is Healthy Procurement", iata-ma ajuns si la al 40-lea articol al acestui blog...ma bucur ca am avut ceva inspiratie si idei sa le pot impartasi aici si sper ca si de acum inainte sa continui in aceeasi nota profi-personala...
Incercam sa identific in diverse linii de business din companii daca nu cumva exista si alte persoane din diverse departamente care cu sau fara voia lor, constient sau inconstient desfasoara si activitati de Procurement...si am gasit cateva astfel de exemple, insa cel mai interesant din punctul de vedere al bugetelor implicate sunt oamenii de Media...colegii din Marketing care impreuna cu agentiile de Advertising sau in unele cazuri singuri, negociaza si cumpara spatiu publicitar in Mass-Media. Sa consideram ca acesti specialisti sunt oameni de Marketing sau oameni de Procurement?
In conditiile in care ei negociaza pretul pentru ceva ce se doreste achizitionat finalizand prin semnarea contractului de achizitie de spatiu publicitar cu respectivul vendor, ei par a fi oameni de Procurement...insa pun pariu ca ei isi desfasoara activitatea pe cu totul alte principii decat cele pe care ne bazam noi cei din Procurement...
Ma gandeam ca ar fi de bun augur ca oamenii care fac Media Buying sa impartaseasca idei cu oamenii de Procurement in vederea obtinerii de informatii pretioase si tips&tricks, care nu fac altceva decat sa ajute la eficientizarea business-ului.
E o parere...
T

1 comment:

  1. Ca om de MarComms sunt de acord ca nu ar strica o cooperare intre domenii... in care sa se foloseasca abilitatile si cunostintele oamenilor de procurement prin implicarea lor activa in procesele de selectie a serviciilor oferite de diverse agentii...
    Insa in egala masura as vrea sa atrag atentia asupra pericolelor unei abordari strict "cost oriented" in domeniile discutate aici... Nu poti alege o agentie la un pitch doar pe considerente bugetare... conceptul, credentials-urile conteaza la fel de mult... si acestea nu pot fi evaluate decat de oameni specializati in domeniu si cu cunostinte serioase despre tendintele pietei locale... adica chiar daca sunt specialistii lui peste prajit... da' nu cunosc piata, sunt expati, acum coborati din avion... nu vor stii sa aleaga ceva bun si potrivit pentru o situatie anume...
    Si daca in alegerea unei agentii de advertising, a unei campanii, a unei oferte de eveniment, sponsorizare etc se poate si chiar e indicat sa se lucreze dupa principiile procurement-ului eficient... in media buying nu prea se poate..
    In primul rand ca niciodata nu se vor pierde atatea resurse sa se negocieze cu fiecare stati in parte... Negocierile se fac la volum foarte mare, astfel incat niciodata o companie nu o sa obtina un discount mai mare decat o agentie de media... mai ales daca are in media plan doar o parte din publicatiile/radio-urile/TV-urile si online-urile unui trust... in general astea se dau "la pachet" pentru a se obtine discount-uri mari si agentia de media ia mult din tot, si da apoi pe bucati clientilor sai, in functie de interesul manifestat de acestia... Mecanismul este extrem de complex si pus la punct ca sa il ocolesti si sa te duci in echipa de trei-patru agarici dintr-o companie, doi-trei de la mkt si unu de la procurement si sa negociezi cu fiecare trust in parte... sa fim seriosi...
    In concluzie pentru negocieri in general - implicare procurement in proiectele de MarComms - da, pentru media buying - nu prea merge...

    ReplyDelete