Feb 11, 2009

Relocarea posturilor din tari aflate in criza sau cum IBM deruleaza un proiect cu adevarat indraznet

Iata o idee indrazneata de micsorare a impactului pe care il are criza....am citit chiar astazi pe un flux de stiri ca IBM a demarat un proiect prin care orice angajat din Statele Unite si Canada care este doritor, isi poate reloca postul in oricare din regiunile in care criza nu se resimte inca. Toate costurile relocarii sunt suportate de IBM, cu conditia ca angajatii sa doreasca aceasta schimbare. Exista tari cum ar fi Rusia, Nigeria, India, care datorita proiectelor de mare anvergura care sunt in plina desfasurare su nevoie acuta de resurse umane.

Iata deci ca se pot gasi si idei constructive in perioade mai delicate cum este cea prin care se trece acum...

Proverbe romanesti vs. Evolutie

Oare a fi nemultumit inseamna neaparat ceva rau?...asta este o intrebare care ma framanta de foarte mult timp...ma framanta si ma scoate putin de pe traiectorie atunci cand ma gandesc la evolutia umana in general, la evolutia in cariera a fiecaruia dintre noi.

Cand eram copil bunica mea ma invata tot felul de proverbe si zicatori populare romanesti Un lucru foarte frumos si de neuitat.
Insa doua dintre ele mi-au ramas in memorie si ma tot gandesc la ele si le analizez...

"Nemultumitului i se ia darul"
"Intinde-te cat iti e plapuma" ...

...nu stiu de ce , insa aceste doua proverbe mi se par oarecum in contradictie cu termenul de "evolutie"...nu cumva pentru ca omenirea a fost nemultumita de ceea ce exista la un anumit moment dat a inceput sa evolueze?....nu cumva pentru faptul ca suntem nemultumiti de ceea ce avem intr-un anumit moment ca si cariera, bani, statut social, incepem sa ne fixam obiective, ne auto motivam si incercam sa gasim solutii pentru a reusi sa evoluam?
Mi se pare ca aceste doua proverbe sunt un fel de "show stoppers"...pai daca ma multumesc cu ce am, nu mai sunt motivat si nici interesat sa caut si sa gasesc solutii pentru a schimba ceva...
...asa ca m-am hotarat sa trec peste insemnatatea acestor proverbe fie ea si simbolica si ma voi concentra pe Evolutie.

Post-Hoc Management...o alta teorie de management

Daca tot am inceput sa scriu acum ceva timp despre teorii de management cu denumiri cumva iesite din tipare, ma gandeam sa continui cu asa numitul Post-Hoc Management...o teorie de management care nu este deocamdata recunoscuta in mod formal ci doar la nivelul argoului de business.

Unde?
In companii de dimensiuni mici, unde nu exista un sistem de lucru formal iar stilul de conducere al high management-ului este unul de tip autocratic. In foarte putine cazuri se regaseste in companii de mari dimensiuni, unde rezultatele au prioritate in fata oricarei reguli, politici ori proceduri.
Cand?
Intotdeauna...din pacate acest tip de management nu tine cont de marimea businessului, a echipei sau de anvergura proiectelor.
De ce?
Pentru ca in aceasta teorie managerul se considera ca fiind judecatorul suprem, sau "The Manager", el are intotdeauna dreptate, nu poate fi niciodata invinovatit de absolut nimeni si nimic, iar a-l contrazice vreodata...hm, asta deja se numeste crima si va fi judecata ca atare...de fapt motivul ascuns este ca abordind astfel problema, managerul respectiv nu va putea fi niciodata inlaturat si isi va asigura postul "pe termen lung".
Cum?
De cele mai multe ori se manifesta prin existenta unor obiective vagi, iar daca se cer clarificari referitoare la acestea, raspunsul este: "Tu esti expertul, ar trebui sa stii deja, din acest motiv ai fost angajat".
Acestui tip de management i se poate alatura fara probleme expresia: "Managerul trebuie sa conduca"... si nicidecum sa se implice impreuna cu echipa in derularea proiectelor.
Managerii adepti ai acestui stil se considera un fel de "experti atotstiutori" al caror rol este sa spuna oamenilor cum sa NU faca anumite lucruri, iar in momentul in care exista o problema sa intrebe: "De ce NU ai facut....?", ca mai apoi sa incheie cu: "Ar fi trebuit sa faci asa cum ti s-a spus..."...desi nu i se spusese nimic.
De asemeni acestia nu angajeaza niciodata oameni foarte buni pe un anumit post....este riscant, nu?
Si de cele mai multe ori se victimizeaza incercand sa spuna peste tot ca sunt inconjurati de oameni prosti si incompetenti si ca in acest fel nu se poate lucra.

Este o metoda de management de evitat, care scoate in evidenta nevoia de a controla si de a avea statut, interesul 0(zero) fata de valorile umane si tendinta acuta inspre indobitocirea oamenilor...metoda pe care din pacate, desi inca nu este considerata o teorie formala de management, o intilnim foarte des...