Am inceput saptamana trecuta o incursiune (pe care am de gand sa o dezvolt si in viitor) in Guerilla Procurement.
Nu o sa reiau ce deja am scris in articolele precedente, insa vreau doar sa accentuez ca tehnicile de guerilla se intalnesc din ce in ce mai des si in mod din ce in ce mai diversificat in situatii de criza. Dar de ce in situatii de criza, o sa se intrebe probabil multa lume?...raspunsul este cat se poate de simplu...ca raspuns, reactie la o alta notiune care se intalneste foarte des in astfel de situatii si anume cea de Guerilla Sales...pentru ca cele doua notiuni se afla cumva la antipozi...
Situatia de criza face ca oamenii de Sales sa apeleze la tehnici din ce in ce mai diversificate si agresive pentru ca obiectivele sa fie indeplinite in proportie cat mai mare si de multe ori se trece pragul a ceea ce noi am putea numi Traditional Sales ...in acest moment este foarte clar ca trebuie sa avem si de cealalta parte oameni care sa poata sa tina piept unei negocieri care poate deveni din ce in ce mai grea si challenging data fiind situatia economica actuala.
Si ca sa parafrazez titlul unei emisiuni celebre care se difuzeaza la un post TV si mai celebru, putem vorbi despre un asa zis...
"Celebrity(Business) Death Match - Guerilla Procurement vs. Guerilla Sales"
T
Si uite-asa se ajunge la profesionalizarea corporatilor autohtoni... devin toti mai destepti si se lupta pe viata si pe moarte intre ei, guerilla sales il baga in pamant pana la glezne pe guerilla procurement, guerilla procurement riposteaza si-l baga pana la genunchi pe guerilla sales samd...
ReplyDeleteScenariul pare cunoscut si va provoaca zvacniri ale coltului buzei? Sunteti de parere ca mai bine nu, sa ramanem asa cum ne-a lasat mama, in negocierea goala?
Mai ganditi-va... mai bine nu...
Multumesc frumos pentru raspuns Anonymous...dar oare nu cumva in cele din urma, intr-un fel sau altul tot se ajunge la tehnici de guerilla?
ReplyDeleteParerea mea este ca e bine sa fim pregatiti sa facem oricand fata unor astfel de tehnici.
T