Se spune ca "riscul apare atunci cand nu stii ce faci". Desi acest lucru este cu siguranta adevarat, pare putin cam simplista abordarea.
In Project Management riscul are o definitie care mie mi-a placut foarte mult...."hazardul sau posibilitatea de a pierde”.
Pentru Procurement, risk management-ul reprezinta (sau ar trebui sa reprezinte) procesul de evaluare si masurare pentru ca apoi sa se poata elabora strategii de evitare, reducere, transfer sau chiar acceptare a riscului.
De multe ori insa, strategiile sunt inadecvate pentru a face fata business risk-ului - acest lucru se intampla pentru ca strategiile referitoare la risc sunt concepute doar ca o simpla continuitate a planurilor, ele exista doar sub forma de documentatie, nefiind luate prea mult in serios.
In Procurement riscul trebuie tratat si gestionat ca atare, pentru ca el exista, este real si trebuie integrat în cadrul strategiilor de achizitii, masurat si controlat, astfel incat sa poata fi analizat cantitativ si calitativ in orice moment.
T
Cred ca ar fi interesant de discutat si despre subcategoriile de risc: reputational, financiar, juridic...
ReplyDelete