Feb 13, 2009

Scoala romaneasca - 100% teorie, 0% practica

Parintii ne spun ca este bine sa mergem la facultate ca sa ajungem mari oameni...insa ce invatam noi la facultate?...cu ce plecam noi ca si bagaj de cunostinte pentru a putea sa razbatem mai apoi in viata?...hm...cu multe carti, tratate, definitii invatate pe dinafara...asa cum invatam "Luceafarul" in Scoala Generala....cine stia cele mai multe strofe lua nota 10...din ciclul ai memorie buna ai reusit, nu ai memorie buna, te tratezi cu Lecitina, Spirulina si alte adjuvante si "suplimente alimentare"...
Este foarte trist ca atunci cand iesim de pe bancile scolii cu diplomele tiparite intr-un mod ce atrage privirile, cu denumiri care mai de care mai pompoase gen Economist Licentiat, Inginer Diplomat, Specialist in Relatii Publice, sa realizam ca de fapt in afara de ceva cultura generala si o gandire ceva mai structurata nu ne-am ales cu mai nimic dupa 4, 5, 6 ani de tocit coate pe banci..(ma scuzati, acum facem cu un an mai putin...ca deh, era prea mult de inmagazinat in hard disk)...de ce?...pentru ca din pacate desi au trecut 20 de ani de tranzitii, de schimbari in bine, de invataminte trase de la tari cu mai multa experienta, noi inca invatam definitii, teorii, etc, ca si cum ar fi "Somnoroase pasarele" sau "Scrisoarea a III a"....nu se pune accent deloc pe practica, pe studii de caz luate din exemple si intamplari reale, nu se fac role-play-uri, nimic...la seminarii nu se face altceva decat se explica din nou materialul de curs ceva mai in detaliu, sa nu cumva sa nu intelegem vreun termen si sa nu-l putem memora...si apoi cand aplicam pentru cine stie ce job si nu suntem angajati pe motiv ca nu avem pic de experienta, suntem foarte suparati ca doar am terminat facultatea cu nota foarte buna si nu e posibil asa ceva...
...uite din acest motiv altii din alte tari iau tot felul de premii, pentru ca ei desi in viziunea noastra nu au o cultura generala foarte dezvoltata (lucru cat se poate de adevarat de altfel), ei au facut multa, multa practica pe la scoli si astfel pot sa trateze lucrurile intr-un mod realist, pe cand noi mergem repede la pagina x din cartea y sa vedem ce a spus un mare economist/finantist/analist/cercetator stiintific...
Nu este in regula sa se foloseasca in continuare aceste metode invechite si lipsite de sens logic si realism...afirm asta cu tarie pentru ca mi-am dat seama pe propria-mi piele ca degeaba eram un mega Economist Licentiat, daca nu mi-as fi format inca de la inceput experienta profesionala bazata pe lucruri practice, pe fapte reale si nu pe simulari.
Si desi ne cramponam mereu ca afirmatia "calificare la locul de munca" ar fi de trista amintire, din pacate asta este purul adevar...fara o calificare on the job, intr-adevar venita pe bazele unei scoli superioare, nu prea se pot face lucruri marete in ceea ce priveste cariera.
T

3 comments:

  1. Corect. Mi-amintest de materii ca Teoria sistemelor mari si... am uitat, la care nici macar nu m-am prins despre ce este vorba.

    ReplyDelete
  2. stii cu ce am ramas din facultate???
    cu absolut nimica!
    stii cate strofe din luceafaru stiu? 2! si nici alea in ordine!
    suntem victime ale prostului sistem de invatamant! din pacate nu se vrea sa se faca nimica, nici un demers, ca sa se poata reface sau indrepta problema!
    continuam sa invatam somnoroase pasarele intr-a 10 luceafaru intr-a 11 ... zeci de materii de rahat si de umplutura in liceu!
    in facultate ... bombardati cu sute de informatii de pe vremea cand eram noi mici ... nimic la prezent, nimic practic!
    sistemul actual de invatamant nu este al nostru, nici al urmasior nostri ci al urmasilor urmasilor nostri! asa ca cheer up ... ca si copilu tau tot in mizeria asta se va scalda!

    ReplyDelete
  3. Nu sunt de acord cu comentariul anterior... Problema nu este ca se studiaza Luceafarul in liceu... ci ca in loc sa fie stimulati sa invete chestii practice, printr-o metodica interactiva, cum ar fi de exemplu sa comenteze dupa mintea lor o bucata de literatura sau sa faca proiecte la fizica, nu sa copieze lectia si rezolvarea problemelor in pauza, unii dupa altii... tineretul nostru studios e silit sa memoreze mecanic "comentarii".

    ReplyDelete