Un subiect interesant este cel al companiilor care apartin aceluiasi grup/consortiu, insa care au autonomie locala in tarile in care activeaza.
Ce ar putea acestea sa faca din punctul de vedere al Procurementului pentru a eficientiza costurile mai ales in aceasta perioada de criza?
Chiar daca fiecare dintre aceste companii are la nivel local un departament de Procurement foarte puternic si care a obtinut rezultate bune de-a lungul timpului, fara o comunicare la nivel de grup nu este de mare folos. E timpul ca oamenii de Procurement din filiale sa se intilneasca si sa inceapa brainstormingul despre sectiunile in care sunt implicati...sa faca schimb de informatii si sa gaseasca impreuna solutii de eficientizare a activitatilor din procesul de achizitie.
In momentul inceperii unei astfel de discutii se descopera multe sinergii, asemanari, se descopera poate, ca se comanda un produs identic de la mai multi vendori cu preturi diferite, samd... este deci timpul alinierii contractelor la nivel de grup, obtinerii discounturilor pe volum/comenzi la nivel de grup, regruparii sectiunilor astfel incat sa se eficientizeze lantul de achizitie.....toate acestea coordonate de un Group Procurement care sa colecteze in permanenta informatii de la toate filialele si sa fie mereu la curent cu orice noua "victorie" din punctul de vedere al unei negocieri.
No comments:
Post a Comment